Argument Champion je diskusná
logická hra z dielne Bigblueboo Labs, ktorá vznikala v roku 2012
vrámci súťaže o hru podľa vymysleného obalu. Štúdio má za sebou už jednu inú
debatnú hru – First Person Tutor.
V podstate sa jedná
o rečnícky súboj medzi dvomi debatujúcimi, odohrávajúci sa v atmosfére
diskusného šampionátu. Jedným z rečníkov ste vy a vašim cieľom nie je
nič menšieho, než prebojovať sa všetkými štyrmi kolami (mestské, regionálne, celoštátne,
svetové) – a štyrmi oponentmi - a stať sa Argument Champion. Aby ste
sa ním však stali, závisí všetko na vašej schopnosti presvedčiť publikum, ktoré
debatu sleduje, tak, aby bolo priaznivo naklonené vašej téme.
Našim zdrojom informácií
o fungovaní hry a jej pravidlách je antický démon Corax. Ten nám pred
každým kolom a po ňom uvedie pár informácií, ktorých nasledovanie nám
pomôže k zdarnému dohraniu hry. Okrem toho nám sprostredkúva vhľad do
emotívneho rozloženia publika, ktoré je pre nás kľúčové. Na začiatku každého
kola vstupujeme do debaty s určitými dopredu danými preferenciami publika,
pričom sme v prvom kole oproti oponentovi mierne zvýhodnení a v kole
poslednom sme zas voči oponentovi znevýhodnení. Na začiatku debaty si hráč
vyberie z ponuky slovo, v ktorého prospech bude argumentovať. Argumentovať
môže tiež v neprospech oponenta a to tak, že spojí termín, ku ktorému
má publikum negatívny postoj a termínom, za ktorý argumentuje oponent. Samotná
debata potom prebieha reťazením navzájom asociačne spojených pojmov z asociačnej
mapy počas časového limitu. Platí tu jedna zásada: čím kratšia je výsledná
reťaz pojmov, tým silnejšie bude publikum presvedčené.
Predpokladám, že účelom
hry bolo vytvoriť zaujímavú a zábavnú argumentačnú hru založenú na
asociáciách, čo sa viacmenej podarilo. Niektoré reťaze asociácií totiž dokážu
skutočne pobaviť, keďže sa hráč mnohokrát snaží spojiť naprosto nesúvisiace
pojmy. Problém však vidím v tom, že na jednej strane je vlastne úplne
jedno za aké slovo bojujeme – od nevinných ako sú breakfast, Monday, či chocolate
až po gun, Stalin či kill – pretože to celé vlastne závisí od toho, ako rýchlo
sa nám vybrané pojmy podarí spojiť. Hru som hrala jak logicky, tak i pomerne
náhodne a z oboch spôsobov prístupu k hre sa vyklubalo víťaztvo.
Keď sa chce v debate hráč s možnými asociáciami pekne vyhrať aby
dospel ku skutočne logickým súvislostiam tak jednoducho neuspeje, pretože
vytvorí príliš dlhú reťaz pojmov, ktorá je automaticky slabším argumentom než
krátka, ktorú môže hráč vytvoriť tak, že ani sám nevie ako. Na druhú stranu mám
z asociačnej mapy, cez ktorú debaty prebiehajú veľmi dobrý pocit. Jedná sa
o skutočne premyslené asociácie, je zvláštne, ako táto hra spája absolútnu
náhodu a premysleným konceptom.
Argument Champion je
logická hra sústredená na jazyk, akých veľa nevidíme. Vzhľadom k svojej povahe
a miere náhody by sa dala občas považovať za satirickú a plnú náhodne
konštruovaných nekorektných vtipov, ktoré jednoducho pobavia.
Názov: Argument Champion
Vývojár: Bigblueboo Labs
Rok vydania: 2012
Názov: Argument Champion
Vývojár: Bigblueboo Labs
Rok vydania: 2012
Žádné komentáře:
Okomentovat