středa 13. listopadu 2013

Asociácie a náhodné slovné vtípky hry Argument Champion






Argument Champion je diskusná logická hra z dielne Bigblueboo Labs, ktorá vznikala v roku 2012 vrámci súťaže o hru podľa vymysleného obalu. Štúdio má za sebou už jednu inú debatnú hru – First Person Tutor.

V podstate sa jedná o rečnícky súboj medzi dvomi debatujúcimi, odohrávajúci sa v atmosfére diskusného šampionátu. Jedným z rečníkov ste vy a vašim cieľom nie je nič menšieho, než prebojovať sa všetkými štyrmi kolami (mestské, regionálne, celoštátne, svetové) – a štyrmi oponentmi - a stať sa Argument Champion. Aby ste sa ním však stali, závisí všetko na vašej schopnosti presvedčiť publikum, ktoré debatu sleduje, tak, aby bolo priaznivo naklonené vašej téme.

Našim zdrojom informácií o fungovaní hry a jej pravidlách je antický démon Corax. Ten nám pred každým kolom a po ňom uvedie pár informácií, ktorých nasledovanie nám pomôže k zdarnému dohraniu hry. Okrem toho nám sprostredkúva vhľad do emotívneho rozloženia publika, ktoré je pre nás kľúčové. Na začiatku každého kola vstupujeme do debaty s určitými dopredu danými preferenciami publika, pričom sme v prvom kole oproti oponentovi mierne zvýhodnení a v kole poslednom sme zas voči oponentovi znevýhodnení. Na začiatku debaty si hráč vyberie z ponuky slovo, v ktorého prospech bude argumentovať. Argumentovať môže tiež v neprospech oponenta a to tak, že spojí termín, ku ktorému má publikum negatívny postoj a termínom, za ktorý argumentuje oponent. Samotná debata potom prebieha reťazením navzájom asociačne spojených pojmov z asociačnej mapy počas časového limitu. Platí tu jedna zásada: čím kratšia je výsledná reťaz pojmov, tým silnejšie bude publikum presvedčené.


Predpokladám, že účelom hry bolo vytvoriť zaujímavú a zábavnú argumentačnú hru založenú na asociáciách, čo sa viacmenej podarilo. Niektoré reťaze asociácií totiž dokážu skutočne pobaviť, keďže sa hráč mnohokrát snaží spojiť naprosto nesúvisiace pojmy. Problém však vidím v tom, že na jednej strane je vlastne úplne jedno za aké slovo bojujeme – od nevinných ako sú breakfast, Monday, či chocolate až po gun, Stalin či kill – pretože to celé vlastne závisí od toho, ako rýchlo sa nám vybrané pojmy podarí spojiť. Hru som hrala jak logicky, tak i pomerne náhodne a z oboch spôsobov prístupu k hre sa vyklubalo víťaztvo. Keď sa chce v debate hráč s možnými asociáciami pekne vyhrať aby dospel ku skutočne logickým súvislostiam tak jednoducho neuspeje, pretože vytvorí príliš dlhú reťaz pojmov, ktorá je automaticky slabším argumentom než krátka, ktorú môže hráč vytvoriť tak, že ani sám nevie ako. Na druhú stranu mám z asociačnej mapy, cez ktorú debaty prebiehajú veľmi dobrý pocit. Jedná sa o skutočne premyslené asociácie, je zvláštne, ako táto hra spája absolútnu náhodu a premysleným konceptom.

Argument Champion je logická hra sústredená na jazyk, akých veľa nevidíme. Vzhľadom k svojej povahe a miere náhody by sa dala občas považovať za satirickú a plnú náhodne konštruovaných nekorektných vtipov, ktoré jednoducho pobavia.

Názov: Argument Champion
Vývojár: Bigblueboo Labs
Rok vydania: 2012

Žádné komentáře:

Okomentovat