One Night Stand
Lucy Blundell (2016). One
Night Stand (Windows)
„Po noci plné zábavy, vášně a alkoholu, se
probouzíš daleko od domova, s mlhavými vzpomínkami na předešlou noc, navíc
vedle spící nahé dívky. Kdo je ta dívka? Jak ses zde ocitl a co bude dál?
Zůstaneš, abys našel odpovědi na své otázky nebo se při první příležitosti
vypaříš?“
Hra One Night Stand, vizuální román, vznikla
jako příspěvek v rámci soutěže NaNoRenO 2016 a je úspěšným prvotním počinem mladé,
nezávislé vývojářky a autorky Lucy Blundell. Jak
sama autorka uvádí, nečekaný úspěch této hry, která je prozatím demo-verzí, ji
inspiroval k vytvoření plné verze hry, jež by měla spatřit světlo světa v létě
roku 2016. Je tedy patrné, že hra není, alespoň prozatím, součástí nějaké herní
série. Hra je zdarma dostupná ke stažení na webových stránkách, nicméně je
možné přispět vývojářům libovolnou částkou.
Tato hra, je založena na bázi vizuálního románu, jde tedy o román ve formě
počítačové hry a svou povahou se také částečně
přibližuje žánru dating sim. Určena je pro jednoho hráče, který se ocitá v kůži
mladíka, a za kterého vystupuje z pohledu první osoby a sám sebe nevidí. Jak
dále vyplývá z povahy vizuálního románu, jedná se o sérii obrazů a textů,
mezi kterými je třeba překlikávat. Obrazy jsou převážně statické, nicméně se
zde ve velké míře objevují prvky „rotoscopingu“, což je druh animace, kdy
dochází k převodu např. z hrané scény do výtvarné podoby. Grafické
znázornění v jemných barevných tónech je velice jednoduché a celá hra je
rovněž doplněna jemnými, nerušivými zvuky (např. zvuk pořízení fotografie) a
tóny, které dokreslují atmosféru prezentované situace. Lze říci, že hra v sobě
skrývá i herní prvky adventury, totiž v určitých momentech je možné
prozkoumávat místnost a jednotlivé předměty v ní. Co se týče principů herní mechaniky, jedná se o simulaci reálné situace.
Již samotný název je velice
výmluvný a napovídá, o čem daná hra je. Probouzíte se v neznámém prostředí,
v posteli vedle nahé dívky a marně se snažíte vzpomenout, co se odehrálo
předešlou noc, která je jedním velkým otazníkem. Ve změti věcí rozházených po
celé místnosti, která Vám není známá, se snažíte se najít mobilní telefon a
kontaktovat kamaráda, aby Vám připomněl události uplynulé noci. Po několika
vyměněných SMS zprávách se telefon vybíjí a během několika momentů se ocitáte
tváří v tvář neznámé dívce a začínáte vést rozhovor. Herní princip je tedy
velice jednoduchý, neexistují žádná závazná pravidla a Vašim úkolem je vybírat vhodné odpovědi z nabízených možností,
hraní je tak ve své podstatě založeno na principu pokus-omyl. Některá
rozhodnutí více či méně ovlivňují následný děj příběhu, jiná však nikoli. V takovém
případě ať už zvolíte jakoukoli možnost, reakce Robin a děj bude pokaždé stejný.
V určitých momentech, kdy Robin opouští místnost, je možné prozkoumávat
své okolí, zjišťovat podrobné informace nebo usilovat o co nejrychlejší
opuštění místnosti a ukončení hry.
Autorka uvádí, že ukrývá šest různých
dějových zakončení, osobně jsem se však dostala pouze k některým. Hru je
možné během hraní průběžně ukládat a vyzkoušet všechny možné způsoby řešení bez
toho, aby se hra stala jen zdlouhavým a monotónním překlikáváním mezi
jednotlivými obrazy. Dále pak je možné využít funkce automatického posouvání v ději
a již známé pasáže přejít během krátké chvíle bez zdlouhavého klikání, neboť
hra nedisponuje jasným a obecně chtěným koncem. Lákavým prvkem celého hraní
může být i fakt, že není předem stanovený „konec“, a proto se hráč může
opakovaně pokoušet dosáhnout různých nebo chtěných závěrů. Hráč se může přebrat
několik rolí, například převzít na sebe úlohu promiskuitního jedince, jehož
jediným cílem je opustit místnost a ponechat okolnosti i dívku Robin svému
osudu nebo naopak v roli citově založeného mladíka usilovat o další
setkání, případně také o navázání vztahu či přátelství. Je tak možné
komunikovat v přátelském duchu a pokusit se o navázání nějakého vztahu, naštvat ji nebo
ignorovat její otázky s cílem co nejdříve opustit místnost. Ústředním
motivem se tak může stát otázka morálky jedince.
Přípravy plné verze jsou v tuto chvíli
zahalené tajemstvím, nelze předvídat, jakým směrem se bude ubírat, jaké nové
možnosti se budoucím hráčům naskytnou (např. možnost výběru herní postavy). Téma
je však zasazeno do situace, která není v dnešní době ojedinělou
záležitostí, tedy je simulací určité situace, což možná může stát za jejím dosavadním úspěchem.
Platformy: Linux,
Windows, Mac OS
Rok vydání:2016
Země výroby: Velká
Británie
Hlavní designéři: Lucy
Blundell, Dan Clements
Žánr: Vizuální román
(visual novel)
Žádné komentáře:
Okomentovat