Luci Blundell (Kinmoku), Dan Clements (2016), One Night Stand (Windows)
V této hře se ocitáte, jako bezejmenný muž v posteli cizí ženy s kocovinou a na vůbec nic si nepamatujete z prostého důvodu. Alkohol. Hned při spuštění hry je vše vysvětleno v sérii sms zpráv v mobilu, který vás v cizím pokoji probudí a rychle uvede do děje. Dále je na vás, co vše zjistíte a jak hra skončí.
Již zmíněná neznámost jména hlavní postavy, za kterou hrajete, vyvolává větší vcítění do děje, jako hlavního aktéra, pod kterým si můžete představit právě sebe. Tuto simulaci podkresluje i fakt, že se díváte očima tohoto muže a vlastně nevidíte ani jediný kousek svého těla.V hraní a představení si mužské role dle mého názoru nebrání ani dámám, které si jistě odnesou své z této zajímavě pojaté hry.
Herní mechaniky
Jak již bylo zmíněno, ve hře hrajete za muže, jehož očima se díváte na prostředí kolem sebe. Děj probíhá pomocí obrázků a textů, které odklikáváte a vybíráte dialogové volby. Tyto volby v podobě vět se následně promítají v průběhu a na konci hry. Mezi jednotlivými dialogy jsou do hry vloženy "průzkumné" části, v kterých máte možnost si prohlédnout pokoj a věci vaší tajemné dívky klikáním na ně. Tuto část hry také můžete využít k vyhledání všech kusů oblečení nezbytných pro útěk po oné noci. Je zde několik možností nastavení hry, jako například nastavení hlasitosti zvuků i hudby. Jako velice příjemný prvek v nastavení považuji možnost přeskakování již zobrazených dialogových možností. Postup je také možné v průběhu ukládat, což je překvapivé vzhledem k délce hry samotné.
Audiovizuální stránka
Co se týče vizuálního zpracování, vše je kreslené v jednoduchém mdlém stylu. Objekty, na které lze kliknout myší a slečna, s kterou zde komunikujete, je obtažena pohyblivou černou konturou, která zpřehledňuje a příjemně oživuje kreslené prostředí. Hra je provázena zvuky při klikání a hudbou v částech, kde prohledáváte pokojí.V dialogových částech se zdá být hra nedodělaná z důvodu nepříjemného ticha, což lze ale nejpravděpodobněji přičítat demoverzi hry. Počkejme si na plnou verzi a uvidíme, zda nás autor mile překvapí.
Interpretace hry
Hra je ve svém celku hezky odvyprávěný příběh, který má 6 možností zakončení. Vyprávění je skvěle dotvářeno myšlenkami avatara, za kterého hrajete. Způsob zobrazení okolí i hudba pak dokresluje stav kocoviny po rušné noci. Od začátku až dokonce je z One Night Stand cítit silný morální prvek. Morální dilema vyplývá z dané životní situace, ve které je na vás, jak se zachováte a co řeknete. Dialogy jsou vedeny velice inteligentně a vhodně pro danou situaci. Slečna zde představuje milou rozumnou mladou osobu s city i vychováním, které ji dovádí k rozpakům vzhledem k okolnostem.
Osobně na mě dívka působí velice hezky a důvěryhodně.
Děj je zde po prvním i několikátém dohrání příběhu pocitově velice pevný, lineárně vyprávěný. Některé části dialogů jsou totiž pevně stanovené, a tak ať už řeknete cokoliv, slečna odpoví v podstatě to samé. Je zde ale i několik částí, které můžete ovlivnit. A tak je jen na vás, zda budete snílek, který chce vyždímat z jedné noci něco víc, gentleman, zbabělec, či dokonce hulvát, který zaviní nepříjemné zveřejnění fotografie.
One Night Stand na mě působí, jako morálně obohacující hra, která v hráči vyvolává potřebu zamyslet se nad danou tématikou a nad tím, jak by se měl člověk v dané situaci zachovat.
Hra mi ve výsledku nepřijde vzhledem ke svému žánru nijak negativní a rád se u ní zasním s myšlenkou, že může i z pouhého kamarádství nastoleného po jedné divoké noci časem vzniknout něco víc.
Platformy: Linux, Windows, Mac OS X
Rok vydání původní verze: 2016
Hlavní designéři: Lucy Blundell, Dan clements
Žánr: Dating sim, Visual novel
Země výroby: Velká Británie
Platformy: Linux, Windows, Mac OS X
Rok vydání původní verze: 2016
Hlavní designéři: Lucy Blundell, Dan clements
Žánr: Dating sim, Visual novel
Země výroby: Velká Británie
Žádné komentáře:
Okomentovat