Nicky Case, tvůrce této hry, vytvořil také několik dalších her,
které odráží společenské otázky a problémy. Známý je především hrou „Coming Out
Simulator“, do které profiloval i sám sebe, sám se označuje za „genderqueer“, „non-binary“
a vybral si, že nebude spojován s genderově zabarvenými zájmeny. Čeština s tímto
má trochu problém a nejde to provést úplně lehce, aniž by to znělo moc
strojově, budu o něm tedy referovat jako o TOM člověku.
Ve vývoji her má podporu svých, v době psaní článku
(26. 11. 2019), 1235 patronů na serveru patreon.com, kteří měsíčně podpoří autora
3503 dolary. Část si vezme samotná platforma, ovšem i výsledná částka je dobrou
motivací a finanční podporou pro jeho další tvorbu. Zároveň své hry vydává jako
open-source tituly, mohou s nimi tedy fanoušci dále pracovat. Právě We
Become What We Behold bylo portnuto fanoušky z původní HTML5 verze do spustitelné
podoby a vydáno na platformě Steam, kde je k dispozici také zdarma, s povolením
původního autora.
Zdroj: Oficiální Imgur album hry, volně dostupné a použitelné |
Nicky v roce 2016 vydal hru We Become What We Behold,
která se podle jeho vlastního popisu zaměřuje na problematiku médií a jejich
moci nad lidmi. Přestože je hra velice krátká (sám autor uvádí herní dobu pěti
minut), dokáže velmi dobře předat zamýšlenou zprávu.
Herní průběh a mechaniky
Sám jsem hru hrál několikrát, zajímalo mě, jestli lze nějak příběh
více rozvětvit, a zda se můžu dobrat jiného konce při různých stylech hraní.
Krom několika bonusových titulků ovšem nic jiného nedostanete, hra končí vždy
stejně. Což dává najevo hlavní záměr hry, a to právě předání zprávy.
Už varování na úvodní obrazovce, ve kterém autor mimo jiné
varuje před „hromadném vraždění“, vám může nastínit jakým směrem se příběh hry
bude ubírat.
Způsob vyprávění je velmi jednoduchý, jste fotograf a
uprostřed obrazovky je billboard, na kterém se postupně objevují vaše zachycené
fotografie. Přidejte šokující titulek a příběh je na světě. Ten tedy hra přidá
za vás. Pokud vyhodnotí vámi zachycenou situaci zajímavou, zpráva dostane
alarmující červený titulek a příběh se posune. Pokud ovšem zachytíte nezajímavou
situaci, tak vás odbyde černým, nezajímavým titulkem a příběh zůstává na stejném
místě.
Je zde přítomen i známý fakt, že lidi více zajímají
negativní věci, hra vám to dá jasně najevo, když chcete na billboard umístit něco
pozitivního. Naopak vás v některých případech přímo nabádá, abyste „dali
lidem to, co opravdu chtějí“.
Grafické zpracování
Jednoduché grafické zpracování ve stylu kreslených
postaviček podporuje jednoduchou hratelnost a zároveň dává autorovi dostatek
prostoru pro jejich úpravu, aby zapadali do různých situací.
Autor také kombinuje kreslené postavičky s reálnými obrázky
zbraní (můžete tu narazit na kresleného panáčka s reálně vypadající
pumpovací brokovnicí).
Panáčci jsou rozdělení na kruhy a čtverce. Jestli si tyto
dvě strany vyprofilujete jako paralelu na dvě pohlaví nebo třeba dvě lidské
rasy je jen na vás. Každopádně se jedná o největší rozdíl mezi všemi postavičkami.
Podobnost s reálným světem
Každý z nás byl za život minimálně jednou ovlivněn
médii, respektive tím, co publikují. Do doby, kdy jsou ovlivňovány vaše názory
na to, který fotbalový tým je lepší, by se dalo říct, že je situace v pořádku.
Tam to ovšem obvykle nekončí. Média tak dokážou ovlivňovat celou společnost,
rozdělovat ji nebo ji dokonce ovládat.
Hra samotná publikuje jako hlavní problém rozdělování
společnosti. Pokud si toto vztáhneme na situaci v České republice, můžeme
dosadit konflikty jako například: pražáci x zbytek republiky, eurohujeři x
rusofilové apod. Média mají v těchto případech velký vliv na myšlení
jednotlivých stran, zároveň často pomáhají mezeru mezi nimi rozšiřovat.
We Become What We Behold vám nepomůže začít odolávat mediální
masáži, upozorňuje ale na téma, které je v dnešní společnosti velmi žhavé.
Žádné komentáře:
Okomentovat