zdroj: mobygames.com |
Příběh zastřešující celou hru, uvádí hráče přímo do nitra počítače, kde se v roli hlavního avatara Murphyho snaží odstranit chyby z programů reprezentovaných jednotlivými úrovněmi. K dosažení takového úkolu je zapotřebí sesbírat dostatečný počet potřebných informací, tzv. infotronů. Až pak lze přikročit k závěrečnému kroku, tedy opravení programu. Těch nás v originální verzi Supaplexe čeká 111.
zdroj: mobygames.com |
Pominu-li klasické objekty odlišující se spíše graficky než funkčně, Supaplex přináší i nové: chybová pole, tunely, tři druhy disket a s nimi související terminály. První zmíněný je pro Murphyho nebezpečný jen občas, a to pouze tehdy je-li aktivní. V takovém případě způsobuje okamžitý výbuch a nutnost opakovat úroveň. Tunely a to především jednosměrné do značné míry omezují pohyb ale i chrání před pohyblivými nepřáteli. Naopak diskety se svou výbušnou povahou často otevírají nové možnosti. Jsou známé tři typy a to na základě jejich iniciátora výbuchu, jimiž je dopad (ať už samotné diskety nebo objektu na ni), odpálení Murphym či použitím terminálu. Mimo objektů je v určitých úrovních využita gravitace dávající hraní nový rozměr.
Zajímavostí, která dle dostupných informací, nebyla ve své době tak běžná, je existence uživatelských účtů. Umožňuje tak soupeřit o nejlepší časové skóre v rámci jednoho počítače. Oproti Boulder Dash však čas nehraje takovou roli, jelikož jím úrovně nejsou omezeny, s čímž souvisí i zánik bodů a životů. Hráč má neomezený počet pokusů na vyřešení dané úrovně a smrt avatara způsobuje pouze její restart. V případě značného počtu nezdarů zde jako ochrana klávesnice a nervů slouží možnost třikrát přeskočit problémovou pasáž, ke které je možno se následně vrátit a získat žeton přeskočení levelu zpět.
Závěrem bych snad už jen pochválil grafiku, která ani po zhruba 22-ti letech neodradí od spuštění a zavzpomínal na klávesnice nucené snášet hráčské rozhořčení nad výbuchem Murphyho těsně před cílem. Ať už z nepozornosti či díky přejícím pozorovatelům, které v tu nejméně vhodnou chvíli fascinovala klávesa Esc.
zdroj: mobygames.com |
Platformy: Amiga (1991), MS-DOS (1991)
Rok vydání: 1991
Žánr: Arkáda
Vydavatel: Digital Integration Ltd.
Vývojář: Think!Ware Development
Designér: Philip Jespersen a Michael Stopp
Země původu: Švýcarsko
Zdroje:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pit_(arcade_game)
http://en.wikipedia.org/wiki/Boulder_Dash
http://en.wikipedia.org/wiki/Supaplex
http://www.elmerproductions.com/sp/whatisit.html
http://www.elmerproductions.com/sp/cast.html#c
http://www.mobygames.com/game-group/boulder-dash-variants/offset,25/so,1d/
Žádné komentáře:
Okomentovat