Loom přinesl nový intuitivní systém hraní spolu s hudbou a
grafikou, které ve své době braly dech a byly určeny v podstatě k otestování možností
tehdejší adapterů. Příběh Bobina, posledního z Gildy Tkalců, kteří se během
času naučili za pomocí písní a tónů spřádat nejen sukno, ale i samotnou realitu,
začíná na odlehlém ostrově pod modravými hvězdami právě ve chvíli, kdy se snaží
vyrovnat se smrtí své matky. Za doprovodu Čajkovského Labutího jezera musí
nejprve najít kouzelnou hůl, s jejíž pomocí se i hráč prostřednictvím
čtyřtónových melodií naučí ovlivňovat okolní svět. A věrny nemilosrdnému kánonu
starých her, které na hráče kladly i určité nároky, se tyto melodie ve hře
nikam nezapisují, je třeba to udělat hezky ručně nebo se spolehnout na paměť.
Ale pokud zapomenete životně důležité kouzlo, skončili jste a můžete začít
znovu.
Kouzelná adventura, která měla být původně první z trilogie, dokáže i po
letech uchvátit originalitou, jedinečným pojetím herního interface, jakož i pohádkovým
příběhem z pera Briana Moriartyho a bez uzardění se může postavit po boku
legend počátku devadesátých let, jako byly The Secret of Monkey Island nebo
Indiana Jones and the Fate of Atlantis.
Platformy: Amiga, Atari ST, CDTV, FM Towns, Macintosh, MS-DOS, TurboGrafx CD, Windows
Rok vydání: 1990
Žánr: Adventura
Hlavní designér: Brian Moriarty
Země výroby: USA
Žádné komentáře:
Okomentovat