někdy také známá jako Tank 1990 nebo Tank (na pirátských multikartách).
Jedná se o port hry: Namco (1980). Tank Battalion. (GameBoy), který je portem automatové hry: Namco (1978). Tank Battalion. (Nintendo Vs. System).
Batlle City je 2D střílečka pro jednoho nebo dva hráče. Každý hráč dostane tank a jeho úkolem je postupně se prostřílet skrze 35 různých předdefinovaných částečně zničitelných levelů, nepoškrábat vlastní plech a neztratit "orlici". Bránit mu bude nespočet nepřátelských tanků, které se čím dál rychleji a ve větší síle objevují v horní části obrazovky a postupně se prokousávají městem až k vůdcovu bunkru.
Battle City byla jednou z prvních her, která umožnila editovat levely. Možnosti editace ale byly dost omezené platformou - hráč mohl vytvořit pouze jeden vlastní level, kterým nahradil jeden z levelů připravených. Po restartu hry o level přišel.
Podrobnosti a designové charakteristiky
level = mapa = 13x13 dlaždic
typy dlaždic:
- prázdná (projektily i tanky se zde normálně pohybují)
- zeď či část zdi (mnoho variant) (projektily zeď postupně ničí, tanky se pohybují v závislosti na tvaru zdi)
- pancíř či část pancíře (mnoho variant) (jde zničit pouze hráčskými protipancéřovými projektily, tanky se pohybují v závislosti na tvaru zdi)
- les (tanky jsou maskované = špatně vidět)
- sníh (tanky kloužou, hráčské tanky se občas pohnou více, než odpovídá ovládání tanku)
- voda (projektily normálně procházejí, tanky sem nemohou jet)
- orlice (projektil orlici zničí, tanky sem nemohou jet)
úkol hry: uchránit orlici před zničením a zničit nepřátele v každém levelu
alternativní úkoly: přežít spoluhráče, nahrát větší skóre než spoluhráč,...
Levely
hra končí po druhém dohrání 35. levelu (tedy v 70.), pak se spustí znova
hru je možné začít od libovolného levelu (1.-35.), pak hra trvá tuším do nejbližšího druhého odehrání 35. levelu
tajný level, jenž se náhodně rozehrává při neaktivitě hráčů, ukázková hra, ukázkový scénář se měni (!)
Jednotky
hráč i nepřátelé mají 4 druhy tanků, které vypadají podobně (liší se drobými úpravami modelu a barvou - nepřátelé bílí, hráč jedna žlutý, hráč dva zelený), ale fungují odlišně (hráčské tanky jsou postupně silnější ve střelbě, nepřátelské mají větší výdrž)
signifikantní znaky tříd nepřátel
- obyčejný tank
- tank, který rychle jezdí
- tank, který rychle střílí
- tank, který je zničen až 4. zásahem
- (0. level) obyčejný tank
- (1. level) tank, který rychle střílí
- (2. level) tank, který rychle střílí 2 projektily
- (3. level) tank, který rychle střílí 2 projektily, které prostřelí pancíř
Projektily ("střely")
pokud proti sobě letí dva projektily a alespoň jeden z nich vystřelil tank hráče, navzájem se zničí.
projektily nepřátelských tanků prochází skrze nepřátelské tanky.
zásah spoluhráče na několik vteřin ochromí jeho tank (bliká) - ten může střílet, ale nemůže se pohybovat a otáčet
Power-upy
v každém levelu se spawnuje ("zrodí", "je do hry teleportováno") celkem 20 tanků na třech spaw-pointech, z toho tři růžově blikající tanky (3.,10. a 17.). Po jejich zabití se na mapě náhodně zjeví náhodný power-up. Power-up zmizí, pokud není sebrán hráčem do okamžiku, kdy se "zrozuje" jiný blikající tank nebo když je zabit jiný blikající tank. Existují následující typy power-upů:
- hvězda (vylepšuje tank hráče)
- lopata (opraví zděné opevnění orlice a to se navíc na dobu několika sekund změní na pancéřové)
- granát (všechny nepřátelské tanky ve hře vybuchnou)
- štít (hráč je několik sekund nesmrtelný, neublíží mu žádná nepřátelská střela)
- hodiny (všechny nepřátelské tanky se na několik sekund zastaví a nesřílí)
- tank (hráč získá další "život")
každý hráč získá život buď po překonání skóre 20 000 nebo po překonání stávajícího vyššího hi-score (z předchozích her)
pokud hráč překoná buď skóre 20 000 nebo stávající vyšší hi-score, po instanci Game Over je odměněn blikající obrazovkou s daným skóre a fanfárou.
Varianty
varianty hry, které jsem zažil
- nový power-up - pistole (vylepší hráčův tank na nejlepší 3. level - pancéřový tank, navíc tank přežije jeden zásah od nepřátel a změní se na tank 2. levelu)
- sdílení "životů" - ve hře dvou hráčů se lze po smrti hráče "oživit" za životy spoluhráče
- nepřátelské tanky mohou sbírat power-upy
- hráči začínají s tanky vylepšenými na maximum
- hráči začínají s tuším 99 životy
- orlice nemá žádnou zděnou ochranu
slovníček slangu, který jsme jako hráči používali
- "blikačák" - blikající tank, jehož zabitím vyvoláte na mapě power-up
- "jabko"/"jablíčko" - power-up hodiny
- "hromádka","helma" - power-up štít
- "lopatka" - power-up lopata
- "zalopatkovat to"/"oblopatkovat to" - užít power-up lopaty
- "pistolka" - power-up pistole z variantní verze hry
- "vyhvězdičkovat se"/"vypistolkovat se" - užit power-upy hvězda/pistolka k dosažení maximálního (3.) levelu hráčského tanku
- "pancéřák"/"pancířák" - maximální (3.) level hráčského tanku, někdy také nejsilnější nepřátelský tank (vypadaly podobně)
- "orel" - orlice
- "obstřílet orla" - zničit obezdění orlice, ať už z frajeřiny nebo kvůli rychlému přesunu tanku na výhodnou pozici
- "jdu nahoru" - jeden hráč obsadí nejhořejší řádku hracího plánu (pokud mu nebrání pancéřové překážky, může střílet na všechny tři spawn-pointy z jednoho místa)
Příbuzná vydání na jiné platformy
- Namco (1978). Tank Battalion. (Nintendo Vs. System)
- Namco (1980). Tank Battalion. (GameBoy)
- ? (?). Battle City. (MSX 8-bit)
- Namco (1991). Tank Force. (NES)
- ? (?). Battle City (Sega Megadrive)
Další info
- walkthrought Battle City
- Battle City na Wiki
Žádné komentáře:
Okomentovat