Blizzard Entertainment (1995), Warcraft 2 (MS-DOS)
World of Warcraft je dnes již jednou z nejklasičtějších
her celé počítačové historie. Warcraft, jehož jméno v současnosti znamená
9. nejúspěšnější herní sérii vůbec, měl však své začátky zcela jiné, než na co
jsme zvyklí v současné podobě nejmodernějšího pokračovaní „WoW“.
Oproti svému modernějšímu RPG (role-playing games) předchůdci
se u Warcraft II jedná o real-time strategii. Hráči tudíž mají za úkol sbírat
prostředky na výrobu budov a jednotek. K výrobě bojových jednotek se hráč
dostává na základě výstavby technických budov a výzkumu, ke kterým je potřeba
zmíněný sběr prostředků, jakými jsou například dřevo či kámen. Většina
obrazovky ukazuje část území, na kterém hráč aktuálně pracuje, a pomocí takzvané
„mini-mapy“ si hráč může vybrat jiné místo, na které se může podívat a
pracovat. Takzvaný „fog of war“, tedy nezobrazená část zbytku mapy, zcela
zakrývá všechna území, která hráč zatím neprozkoumal: terén, který byl
prozkoumán, je vždy viditelný, ale nepřátelské jednotky zůstávají viditelné
pouze tak dlouho, dokud zůstanou v zorném okruhu přátelské jednotky. Na tomto
principu následně funguje i nástupce Warcraft 3 a spoustu dalších strategií.
Děj hry se odehrává ve středověkém prostředí s fantastickými
prvky. Vždy se jedná o boj jednoho hráče proti druhému. Strana „dobra“
reprezentuje lidské obyvatele „Lordaeronu“ a jejich spřátelených ras, které
čelí napadajícím jednotkám orků a nemrtvých. Hra má nejen kampaň pro jednoho
hráče, který čelí armádám ovládaných počítačem, ale taktéž je možné, aby více
hráčů hrálo proti sobě online v takzvaném „multiplayeru“.
Warcraft II byl komerčním hitem s globálními prodeji přes 3
milióny kopií do roku 2001; zhruba dvě třetiny se prodaly ve Spojených státech.
Hra silně ovlivnila další úspěšný titul Blizzardu, futuristický StarCraft (1998), který fungoval na stejném principu ale v meziplanetárním
prostředím. V roce 2002 následně přišlo pokračování Warcraft 3, které bylo nejen ve své době označováno za nejlepší strategickou hru na trhu, ale taktéž
dalo platformu své online verti Dota, která započala éru nového žánru
„multiplayer online battle arena“. V neposlední řadě je však důležitý
vznik již zmiňovaného World of Warcraft (zkráceně WoW), které vzniklo právě v návaznosti
na dějovou linii svého předchůdce, Warcraftu. Jedná se o takzvané MMO-RPG (Massively multiplayer online
role-playing games) a v roce 2009 se jednalo o nejpopulárnější hru
celosvětově s počtem hráčů přesahující 10 milionů.
Platformy: Microsoft Windows, DOS, MacOS, Saturn,
Playstation
Rok vydání: 1995
Série: Warcraft
Žánr: Rea-time strategie
Hlavní autor (design): Ron Millar
Země výroby: USA
Rok vydání: 1995
Série: Warcraft
Žánr: Rea-time strategie
Hlavní autor (design): Ron Millar
Země výroby: USA
Žádné komentáře:
Okomentovat