Super Mario Bros.
a. Ludografický údaj.
Nintendo (1985 Japonsko, 1987 Evropa). Super
Mario Bros. (Arkáda, PC-88, X1, NES, FCDS, Game & Watch, SNES, GBC, GBA,
3DS, Wii, Wii U, Switch).
b. Krátké představení hry (Do 2000 znaků)
zaměřené na to, co hra přinesla nového. Nemusí být akademické, může se týkat i
estetické stránky hry nebo vašich vzpomínek na ni.
Super Mario Bros. (Bros. – Brothers) původně vyšla
v roce 1985 pro Japonsko a severní Ameriku, a o 2 roky později i pro
Evropu. Hra vyšla původně pro herní konzoli Nintendo Entertainment System a
stala se jedním z hlavních důvodů proč si toto herní zařízení zakoupit. Já
osobně jsem tuto hru na NES nehrál, ale hrál jsem až na jeho nástupci Super
Nintendo Entertainment System. Nejsem si jistý, zda to byla přímo moje první hra,
ale osobně jí tak označuji, s jistotou mohu říct, že to byla jedna z prvních
spolu s MS-DOSovýma hrama jako jsou Commander Keen IV, Prehistorik, čí
Dangerous Dave. Moc se mi na té hře líbila její složitost, hudba a velice hezká
grafika která spíše připomíná pohádkový svět. Také bylo na hře moc hezké jí
hrát s druhým hráčem, a víceméně „závodit“ kdo dojde ve hře dál. Z dnešního
hlediska se mi na ní líbí její jednoduchost, není překombinovaná, a označil
bych jí osobně za nejlepší plošinovou hru co znám. Obtížnost hry je celkem
relativní ze začátku pro hráče, který žádnou plošinovou hru nehrál těžká, ale
jak si hráč zvykne na pohyb postavy, tak už jen musí naučit správně pohybovat u
nepřátel a různých překážek. Tehdy jsem se nedostal dál než do čtvrtého světa
(poctivým způsobem). Konzole se nám bohužel pak poškodila, ale ke hře jsem se
zase vrátil za pomocí emulátoru pro PS2. To se mi už konečně podařilo dostat do
osmého světa ale bohužel jsem jí už nedohrál. Od 8. světa mám pocit, že zde už hra
neodpouští žádné chyby, a aby toho nebylo málo tak dává celkem nízký čas na
úroveň, a je nemožné hru dohrát bez používání sprintu. Připadá mi opravdu
neuvěřitelné že postavy Maria, Luigiho, Browsera a Peach které pochází z 80.
let dokázaly vydržet populární až do současnosti, a podpořit tím prodej všech
herních konzolí od Nintenda. Víceméně díky Mariovy dokázalo Nintedo vybudovalo
svou firemní identitu, kterou známe dnes.
c. Ostatní informace.
Platformy
|
Arkádový Systém, PC-88, X1, NES, FCDS, Game
& Watch, SNES, GBC, GBA, 3DS, Wii, Wii U, Switch
|
Rok vydání
|
1985 (Japonsko)
|
Série
|
Super Mario
|
Žánr
|
2 D Plošinovka, Arkáda
|
Hlavní Game-Designer
|
Shigeru Miyamoto
|
Země
|
Japonsko
|
Zkouska [Anon]
OdpovědětVymazat