Tetris
Alexej Pažitnov (1984). Tetris. (PC DOS 1.0).
Hra
Tetris byla vyvinuta ruským počítačovým inženýrem, Alexejem Leonidovičem
Pažitnovem, který pracoval na Sovětské akademii věd v Moskvě. Tetris byl
inspirován autorovou oblíbenou deskovou hrou Pentominos. Název vznikl složením
dvou slov, a to tetra, řecky čtyři, jelikož každý dílek v Tetrisu je
složen ze 4 čtverců, a tenis, oblíbená hra Alexeje Pažitnova. Hra se stala
populární a doteď ji hrají hráči po celém světě. Hra není součástí žádné
významné série, avšak dočkala se mnoha předělávek.
Tetris
spadá do žánru logických her. Principem hry je poskládat otáčením padající
dílky tak, abychom vytvořily vodorovnou řadu. Jakmile hráč vytvoří vodorovnou
řadu, řada zmizí. Čím více vytvořených řad, tím vyšší skóre. Hráč prohraje
v případě, že dílky už nemají kam padat a zůstanou na vrcholu hrací
plochy. Tetris je v podstatě o tom, aby hráč poskládal dílky co
nejefektivněji a zbylo mu co nejméně volného prostoru. Tohoto principu si
můžeme povšimnout i v každodenním životě. Například skládání nádobí do
myčky, či skládání součástek motoru.
Platformy, na které
byla hra vyrobena: Electronika 60, Acorn
Electron, Amiga, Amstrad CPC, Amstrad PCW, Android, Apple II, Apple IIgs, Atari
ST, Arcade, BBC Micro, CD-i, Commodore VIC-20, Commodore 64, Ericsson T28,
Ericsson T68m, FM-7, Game Boy, Game Boy Color, iOS, Mac OS, MSX, NES, PC,
PC-8801, PC-9801, Series 30+, Mega Drive, Sega Dreamcast, Nintendo DS, Nintendo
Switch, MS-DOS, TRS-80 CoCo, WonderSwan Color, X68000, ZX Spectrum
Rok vydání původní verze: 1984
Hlavní autor: Alexej Pažitnov
Země výroby: Rusko
Žádné komentáře:
Okomentovat