Šimon Charvát
Half-Life
Half-Life,
první hra společnosti Valve, vydaná společností Sierra Studios na Microsoft
Windows 19. listopadu 1998.
Half-Life je
first-person shooter sci-fi hra, kde hrajete jako Gordon Freeman, vědec, který přijíždí
do práce do vládního vědeckého výzkumného zařízení Black Mesa Research Facility
v Novém Mexiku. Během zkoumání a testování mimozemských krystalů však
omylem otevřete trhlinu do jiného světa. Snažíte se zvrátit následky otevření
této trhliny, přičemž cestujete celým výzkumným zařízením, bojujete s mimozemšťany
a později i s vojáky, vyslanými zakamuflovat celou událost a řešíte různé
logické hádanky.
Half-Life
velmi inovativně prezentuje hráči příběh, a to bez jediné ukázky. Hráč vše prožívá
očima Gordona Freemana a v žádný moment za něj hra nepřevezme kontrolu nad postavou. Gabe Newell, majitel společnosti
Valve uvedl, že chtěli vytvořit hru, která by pohltila hráče do svého světa
komplexním příběhem a herními mechanikami. Původní engine hry Goldsrc,
modifikovaný engine ze hry Quake, byl použit jako předloha pro velmi známý
Source Engine.
Half-Life vyhrála přes padesát ocenění
Hra roku, je pokládána za průkopníka fps žánru a dodnes považována za jednu z nejlepších her
vůbec. Dočkala se dohromady tří datadisků a snad ještě slavnějšího druhého dílu
z roku 2004 s převratnou grafikou a fyzikou prostředí. Později se
dočkala také portu na Playstation 2, Linux a MacOS. V roce 2004 byla
přejmenována na Half-Life: Source. Pro hru také vzniklo nespočet modů,
nejslavnějších z nich např. Counter Strike, či Day of Defeat. V roce
2012 se dočkala neoficiálního remaku v moderním Source enginu.
Žádné komentáře:
Okomentovat