Brøderbund (1993). Prince of Persia 2: The Shadow & The Flame. (DOS)
První Prince of Persia hráče uchvátil propracovanou a relativně věrohodnou grafikou. Plošinovka, jejíž hlavní náplní bylo luštění postupu do další úrovně, okořeněné smrtelnými pastmi, tajnými skrýšemi a šermířskými souboji, se stala legendou školních počítačů a velkých přestávek. Druhý díl originální série Prince of Persia 2: The Shadow & The Flame na děj první hry přímo navazuje. V něm si princ musí nejprve zachránit vlastní život, než může jít v časovém limitu zachránit i princeznu. Oproti prvnímu dílu je ještě více perský, složitější, brutálnější i více kinematografický.
Grafika hry je vyvedena v zářivých barvách, které oproti prvnímu, povětšinou monochromatickému dílu (koneckonců ten se odehrává v kamenných chodbách) přímo září. Děj je vyprávěn textem i ilustrovanými plnobarevnými „animacemi“ (které jsou povětšinou statické, ale tu a tam se mění). Příběh navíc prostupuje jednotlivá kola, což celkově umocňuje kinematografický dojem, který hra vyvolává. Hra samotná se podobá prvnímu dílu – i tady jde především o přesné skoky, hledání správné cesty v bludišti chodeb, souboje s kostlivci i strážemi a překonávání pastí a smrtelných nástrah. Na šermířské souboje je tu kladen větší důraz a jsou náročnější, útočníci (stráže, kostlivci) mohou přijít i z vedlejšího obrazu a mohou útočit i ve skupině. Příběh prince zavádí na více míst – takže hra se odehrává na více lokalitách – jsou tu hradby, ostrov v moři, podzemní katakomby i chodby hradu. Jsou tu také nové nástrahy a soupeři – létající hlavy, tunely, hadi, sypký písek i jeden nesmrtelný kostlivec.
Celkově by se dalo říct, že objektivně je Prince of Persia 2 velmi podobný prvnímu Prince of Persia, v některých objektivních kritériích snad i lepší. Legendou se ale nestal. Jednak proto, že je to vylepšená verze první hry, která vzbudila mnohem větší ohlas a také proto, že školní počítače (alespoň ve školách, kam jsem chodila já) tuhle verzi postrádaly. Byl spíš určitou „raritou“, o které nevěděli všichni. Větší důraz na šermířské souboje a inovované pasti taky zvýšily náročnost hry, která mému devítiletému já po chvíli začala připadat otravná.
Platformy: DOS, FM Towns, Macintosh, PC-98, SNES
Rok vydání původní verze: 1993
Série: Original Series
Žánrové zařazení: Plošinovka (cinematic platformer), akční
Jméno hlavního designéra: Jordan Mechner
Země výroby: USA
Rok vydání původní verze: 1993
Série: Original Series
Žánrové zařazení: Plošinovka (cinematic platformer), akční
Jméno hlavního designéra: Jordan Mechner
Země výroby: USA
Žádné komentáře:
Okomentovat