Opravit pevnost, umístit kanóny, pal! Opakuj stále dokola, dokud všechny nezničíš. Na omylu je ten, který se domnívá, že hra snadno omrzí.
Herní plocha Rampart se skládá ze zelené pláně rozdělené na 2 - 3 sektory v závislosti na počtu hráčů. V každém sektoru tedy najdeme 4 - 6 pevností, nebo základen, kolem nichž lze stavět zdi a tím je zabírat. Hráč tyto pevnosti kontroluje a brání je tím, že střídavě střílí na ostatní hráče (či útočící lodě, pokud hraje v single-player), a opravuje jakékoliv škody jemu způsobené v časovém limitu. Cílem je zabrat co největší území a zůstat na mapě jako poslední přeživší.
Stav a opravuj! Hradby pevnosti jsou tvořené z malých bloků generovaných v náhodných tvarech, které známe z kultovního Tetris. Náhoda (či snad karma) zároveň určila, že se budou generovat všechny kostičky, jen ne ty, které se nám zrovna hodí. Nicméně podaří-li se nám pomocí tohoto dělnického pekla včas neprodyšně uzavřít nějaké území i s pevností, máme již napůl vyhráno. Toto území nyní můžeme považovat za své a po celý čas hraní se snažíme ho rozšiřovat a hlavně udržet.
Umístit kanóny! Jakmile se podaří získat uzavřené území (oblast se vybarví příslušnou barvou hráče), můžeme rozmístit děla. Po úspěšném opravení pevností jich může hráč získat pár navíc, což se určitě hodí. Celkový počet děl závisí na počtu zabraných pevností. Pokud hráč během hry nějaké pevnosti ztratí, počet přidělených kanónů se sníží.
Pal! Tady začíná masakr, snažíme se zbořit co nejvíc zdí všech protihráčů. Taktika se různí, já osobně doporučuju nezbořit zeď celou, spíš v ní dělat střídavě malé a velké díry. Ty se zacelují obzvlášť špatně, zvlášť když hra vašemu protihráči přidělí naprosto nemožnou Tetris kostičku.
Na hře se dá vyřádit především strategicky. Je lepší stavět blíž nepříteli, mít lepší mušku a dát v hazard vlastní bezpečnost? Je výhodnější zabrat novou pevnost, nebo opravit starou? Stojí tato děla za záchranu, nebo radši jít na jistotu?
Hra Rampart rozhodně ovlivnila "věžovky" o dobrých deset let později. Herní podobnosti zahrnují obranu území, budování obranných struktur a provádění oprav mezi jednotlivými vlnami útoků.
Platformy: Amiga, Arcade, Atari ST, Commodore 64, DOS, Game Boy, Game Boy Color, Genesis, Lynx, NES, SEGA Master System, SNES
Rok vydání: 1990
Žánr: akční, strategie, puzzle
Hlavní designér: John Salwitz
Země výroby: USA
Žádné komentáře:
Okomentovat