Herní titul Crusader: No Remorse je dnes možná poněkud zapomenutý. Dnešní optikou jej dost možná zastiňují ikonické střílečky, jako byl Doom či Duke Nukem 3D, přesto i Crusader stojí za pozornost. Na svou dobu disponoval hned několika revolučními prvky.
Hráč ve futuristické střílečce ovládá "křižáka" Silencera, na něhož se "kouká" z ptačí perspektivy. Hrdina Silencer toho moc nenamluví, nicméně za něj mluví činy. Hráči se totiž naskýtá spoustu možností, jak s rytířem vybaveným výrazným rudým brěním nakládat. Nepřátele může likvidovat "potichu", nebo je prakticky rozstřílet na kousky. Totéž platí i o prostředí, jež je možné prakticky kompletně zdemolovat. Obdobné možnosti nabídla až hra Red Faction, vydaná ovšem až o několik let později.
Crusader: No Remorse je rozdělen do misí, které je zapotřebí postupně splnit. Přičemž v každé místnosti herní mapy je pečlivě umístěn alarm, který v případě narušení probudí další stráže. Je jenom na hráči, zda bude chtít projít misí nespatřen, nebo se pustí do jatek. Vzhledem k tomu, že Silencer unese pouze pět druhů zbraní, bývá první konzervativnější varianta mnohdy i variantou smysluplnější.
Crusader: No Remorse (Origin Systems / EA, 1995)
Platformy: MS-DOS (verze pro Sega Saturn a Sony Playstation vyšla až v roce ´97)
Rok vydání: 1995
Žánr: Akční hra z "ptačí perspektivy"
Designéři: Rich Fleider, Tim Neuve, Jim Molinets
Země výroby: Spojené státy americké
Žádné komentáře:
Okomentovat