Postav základnu, vybuduj armádu, rozdrť nepřítele! Realtimové
strategie (RTS) s tímto motivem nejsou na herním poli žádným nováčkem. Mění
se sice prostředí nebo grafika, ale princip hry zůstává prakticky stejný.
Výjimkou není ani hra Command and Conquer, vytvořená společností
Westwood Studios v roce 1995. Westwood Studios měly v době jejího vzniku
s RTS slušné zkušenosti, stály totiž za slavnou herní sérií Dune – a její druhý
díl se výrazně podepsal i na zpracování Command and Conquer. Ostatně Bruce
Geryk, jeden ze zakladatelů společnosti, se kdysi vyjádřil, že Command and
Conquer představuje všechno to, co Dune II chybí k dokonalosti.
Děj se odehrává na Zemi v alternativní realitě. Do italské řeky Tibery dopadne meteorit obsahující cennou látku zvanou
tiberium, o niž se začnou zajímat mocní z celého světa. Nakonec vypukne válka, a to mezi náboženským hnutím Brotherhood of Nod, proti kterému stojí Global
Defense Initiative (GDI), řízená OSN.
Hráč si střídavě vyzkouší bojovat za obě strany, díky čemuž se také rozvíjí
dvě zápletky tvořící jeden celistvý příběh. Zajímavostí je, že mise
prolínají full motion videosekvence, tedy hrané pasáže, ve kterých se objevují
zaměstnanci Westwood Studios coby členové GDI.
Během samotné mise hráč dohlíží z ptačí perspektivy na plnění stanovených cílů, které ho posunou ve hře dál.
Kliknutím myši může postavit základnu, poslat tank na nepřátelské jednotky či nechat vojáky prozkoumávat území a mezitím vyvíjet nové technologie. Že to zní povědomě? Ono se toho od té doby
v RTS vážně tolik nezměnilo...
Command and Conquer
Platformy: DOS,
Microsoft Windows, Mac OS, Sega Saturn, PlayStation, Nintendo 64, PlayStation
Network
Rok vydání: 1995
Název série:
Command and Conquer
Žánr: Realtime
strategie
Hlavní designér:
Erik Yeo
Země výroby: USA
Žádné komentáře:
Okomentovat