pondělí 20. října 2014

Rainbow Islands: když duha není jen symbolem míru a lásky

Taito (1987). Rainbow Islands: The Story of Bubble Bobble 2. (NES)

Hlavní postava této hry, panáček Bubby, putuje po blocích visících ve vzduchu pomocí své duhy, kterou vystřeluje. Může si z ní vyrobit schodiště, jehož nižší patra postupně odpadávají (viz obr. 1),

obr. 1: použití duhy jako schodů
nebo ji použít jako zbraň proti všudypřítomným nepřátelům (viz obr. 2), se kterými se sám nesmí střetnout.
obr. 2: použití duhy jako zbraně
Dále mu slouží pro sběr bonusových předmětů - některé jej učiní dočasně nesmrtelným, jiné znásobují skóre. Nasbírané diamanty navíc zastupují jednotlivá písmena slova ,,rainbow" a sestavení nápisu (zobrazuje se v políčku vlevo dole; viz obr. 1) je odměněno životem navíc.
Šplháním výš se dostává do těžších úrovní, které se tematicky odlišují - modrá obloha obývaná motýly je např. střídána temnou nocí, kterou poletují netopýři.
Cílem hry je zdolat úrovně všech duhových ostrovů. Přechod mezi jednotlivými ostrovy je podmíněn porážkou několikanásobně většího protivníka. Hra je také časově omezena - nepostupuje-li hráč včas do další úrovně, je oblast postupně zaplavována.
Tato hra zůstává v paměti hráčů jak díky své křiklavé barevnosti, tak i kvůli samotnému scénáři - palebný arzenál v podobě duhy je originální a tak trochu úsměvný nápad.

Platformy: Amiga, Atari ST, Game Boy Color, NES
Rok vydání: 1987
Série: Bubble Bobble
Žánr: plošinová hra
Hlavní designér: Fukio Mitsuji
Země: Japonsko





Žádné komentáře:

Okomentovat