Prince of Persia, 1989 |
S ohledem na dobu svého vzniku, tj. 1989, hra uváděla v úžas zejména díky svým nevídaně plynulým a fyzikální zákony respektujícím animacím. Jak bylo tehdy standardem, Prince of Persia ještě neuměl tzv. side-scrolling (ten přišel až později s Commander Keen) a princ, uhánějící v časovém limitu za svou milou princeznou, se vždy musel omezit na pobyt pouze na jedné obrazovce... leč fenomenální prezentace veškeré potenciální i objektivní zápory strhávala ze stolu. Málokdo si při hraní uvědomoval, že vlastně dělá dokola to samé, ale opakující se pasti, souboje a tajné místnosti byly vzájemně tak dobře rozložené, že se hráč do perského dobrodružství pouštěl opakovaně a vždy s chutí. Nemluvě o tom, že na "MEGAHIT" cheat v příkazovém řádku mají mnozí vzpomínky skoro stejně silné, jako na legendární doomovské IDDQD...
Platformy: Apple II, Amiga, Amstrad CPC, GB, GBC, Game Gear, NES, Atari ST, ZX Spectrum, Sam Coupé, Mac OS, Master System, SNES, Sega CD, Genesis/Mega Drive, Sharp X68000, TurboGrafx-CD, PSN, MS-DOS, Xbox 360 (XBLA), iOS, PC
Rok vydání: 1989 (Apple II)
Název série: Prince of Persia
Žánr: Plošinovka (subžánr: Cinematic platformer)
Hlavní designér: Jordan Mechner
Země původu: USA
Zdroj: Wiki, EDGE, Giant Bomb, nostalgie
Žádné komentáře:
Okomentovat