Chicago 90 je svým konceptem i zpracováním jakýmsi předchůdcem populární série Grand Theft Auto. Svět hry, jeho košatost a možnosti jsou zde však velmi omezeny, a proto lze jeho hratelnost značit za velmi malou. Na svou dobu však velmi inovativně pracuje s hráčským prostředím, několika obrazovými rámy a jejich využitím k ovládání hry.
Cíle hry je jezdit po cestě autem a splnit určitý úkol. Na počátku si lze zvolit jakou stranu chce hráč zastávat. V kampani za gangstery je úkolem dostat se mimo oblast města aniž by hráče policie donutila zastavit. Cílem hry za stranu zákona je naopak dostihnout zloduchy dříve než koridor města opustí. Hra je postavena pouze na těchto dvou misích, které jsou také nejspíše důvodem toho, že se jinak zajímavě vytvořená hra (alespoň co se týče hráčského prostředí) nedostala do širšího povědomí. Stále stejný koncept hry bylo ve výsledku možné "ozvláštnit" pouze selekcí některého dalšího ze tří stupňů obtížnosti.
Hráčské rozhraní hry je rozděleno do několika rámů. Ten největší je vyhrazen pro zobrazování pohybu vašeho auta z ptačí perspektivy (podobně jako např. u prvních dvou dílů Grand Theft Auto), vlevo se pak nachází panel pro ovládání vozidla i hry samotné. Dolní část obrazovky je rozdělena do dalších dvou rámů, z nichž jeden obsahuje mapku města, druhý pak 3D pohled z perspektivy pohledu řidiče. Právě tento poslední rám a jeho užití při hraní je asi tím nejzajímavějším prvkem hry, protože tak skrze něj hra nenabízí pouze jeden dominantní pohled do virtuálního prostoru hry, ale umožňuje v reálném čase na jedné obrazovce pracovat s více (pro ovládání zásadními) pohledy.
Gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=KFfIgxlJpJc
Cíle hry je jezdit po cestě autem a splnit určitý úkol. Na počátku si lze zvolit jakou stranu chce hráč zastávat. V kampani za gangstery je úkolem dostat se mimo oblast města aniž by hráče policie donutila zastavit. Cílem hry za stranu zákona je naopak dostihnout zloduchy dříve než koridor města opustí. Hra je postavena pouze na těchto dvou misích, které jsou také nejspíše důvodem toho, že se jinak zajímavě vytvořená hra (alespoň co se týče hráčského prostředí) nedostala do širšího povědomí. Stále stejný koncept hry bylo ve výsledku možné "ozvláštnit" pouze selekcí některého dalšího ze tří stupňů obtížnosti.
Hráčské rozhraní hry je rozděleno do několika rámů. Ten největší je vyhrazen pro zobrazování pohybu vašeho auta z ptačí perspektivy (podobně jako např. u prvních dvou dílů Grand Theft Auto), vlevo se pak nachází panel pro ovládání vozidla i hry samotné. Dolní část obrazovky je rozdělena do dalších dvou rámů, z nichž jeden obsahuje mapku města, druhý pak 3D pohled z perspektivy pohledu řidiče. Právě tento poslední rám a jeho užití při hraní je asi tím nejzajímavějším prvkem hry, protože tak skrze něj hra nenabízí pouze jeden dominantní pohled do virtuálního prostoru hry, ale umožňuje v reálném čase na jedné obrazovce pracovat s více (pro ovládání zásadními) pohledy.
Gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=KFfIgxlJpJc
Platformy: Amiga, Amstrad CPC, Atari ST, MS-DOS
Rok vydání: 1989
Žánr: akční/závodní
Země výroby: Francie
Autor anotace: Hubert Poul
Žádné komentáře:
Okomentovat