We Become What We Behold - Nicky Chase
Jedná se o krátkou počítačovou hru, kterou můžeme do českého
jazyka volně přeložit jako „Stáváme se tím, co spatříme“, jejíž autorem je kanadský
herní vývojář Nicky Case.
Nicky Case
Nicky Case je známý především jako vývojář Indie her
(nezávislých her) a to zejména hry Coming Out 2014 a Parable of Polygons. Právě
hra Coming Out 2014 se stala jednou z nejúspěšnějších her, kterou Nicky
Case vytvořil a díky ní se dostal do širšího povědomí herních vývojářů a hráčů.
Z velké části proto, že sám měl problém s hledáním vlastní sexuality,
a právě tuto zkušenost se snažil předat dál. Nicky Case se dnes sám identifikuje
jako „genderqueer“ a přeje se být označován rodově neutrálními termíny.
Ve
svých hrách často používá jednoduché grafické zpracování, které můžeme spatřit
i ve hře „We Become What We Behold“. Nicky Case má vlastní profil na platformě
Patreon, kde hráči mohou symbolickými částkami Nickyho podpořit. Např. za 1$ patroni
získají „Nickyho srdce“, za 2$ bude jméno patrona uveřejněno v titulcích jako
„supporter“ a nebo 5$, kde získáte polygon náhodného tvaru a barvy podle vašeho
jména, a ten bude součástí další hry, kterou Nicky Case vytvoří.
![]() |
Nicky Case at the 2019 Game Developers Conference |
O hře
We Become What We Behold je point-and-click („ukaž a klikni“) indie hra z roku 2016. Hra
je přístupná zcela zdarma na webu. Cílem hráče je fotografovat náhodné situace,
které se dějí ve společnosti, ve které jsou buďto postavy s kulatými nebo
hranatými obličeji. Tyto rozdílné postavy mají představovat různé společenské
skupiny.
Hráč pomocí myši ovládá kameru a po kliknutí tato kamera zachytí fotografii, která se následně promítne na obrazovku. Obrazovka je umístěna uprostřed herního pole. Současně s fotografií se také na obrazovce promítne komentář, který je v podobě hashtagu. Komentáře se liší podle situace, kterou hráč zachytí. Hráč se snaží zachytit zajímavé momenty, které jsou nějakým způsobem odlišné.
Postavy, které se pohybují po herním poli jsou následně ovlivněni tím, co vidí na obrazovce a mění své chování. Např. namíříme hledáček kamery na postavu, která má jako jediná buřinku a postavu vyfotíme, fotografie se následně objeví na obrazovce uprostřed herního pole s komentářem #OOHHN Nice Hat! Poté co skupina postav spatří tuto fotografii tak si také nasadí buřinku. Pokud vyfotíme skupinu, která má buřinku, buřinka rázem vyjde z módy atd. Později však dochází k různým situacím jako je nenávist vůči hranatým postavám nebo strach z kulatých postav apod.
Pokud zachytíme pár, který protestuje proti násilí, objeví se hashtag #peace is boring. violence is viral, která má za úkol kritizovat dnešní masová média. Postupně těchto situací přibývá a dochází k čím dál tím větší agresivitě ve společnosti. Tyto situace eskalují až k davovému šílenství, kde se postavy začnou vraždit navzájem. Na konci sedí pár, který předtím protestoval proti násilí a kouká na obrazovku, za níž jsou hroby ostatních postav, hra tímto končí. Hra má pouze jeden konec, a to právě ten, kde se celá společnost začne navzájem vraždit.
Hráč pomocí myši ovládá kameru a po kliknutí tato kamera zachytí fotografii, která se následně promítne na obrazovku. Obrazovka je umístěna uprostřed herního pole. Současně s fotografií se také na obrazovce promítne komentář, který je v podobě hashtagu. Komentáře se liší podle situace, kterou hráč zachytí. Hráč se snaží zachytit zajímavé momenty, které jsou nějakým způsobem odlišné.
Postavy, které se pohybují po herním poli jsou následně ovlivněni tím, co vidí na obrazovce a mění své chování. Např. namíříme hledáček kamery na postavu, která má jako jediná buřinku a postavu vyfotíme, fotografie se následně objeví na obrazovce uprostřed herního pole s komentářem #OOHHN Nice Hat! Poté co skupina postav spatří tuto fotografii tak si také nasadí buřinku. Pokud vyfotíme skupinu, která má buřinku, buřinka rázem vyjde z módy atd. Později však dochází k různým situacím jako je nenávist vůči hranatým postavám nebo strach z kulatých postav apod.
Pokud zachytíme pár, který protestuje proti násilí, objeví se hashtag #peace is boring. violence is viral, která má za úkol kritizovat dnešní masová média. Postupně těchto situací přibývá a dochází k čím dál tím větší agresivitě ve společnosti. Tyto situace eskalují až k davovému šílenství, kde se postavy začnou vraždit navzájem. Na konci sedí pár, který předtím protestoval proti násilí a kouká na obrazovku, za níž jsou hroby ostatních postav, hra tímto končí. Hra má pouze jeden konec, a to právě ten, kde se celá společnost začne navzájem vraždit.
Audiovizuál
Co se týče
vizuální stránky je hra velice jednoduchá. Hra se odehrává na šedém hracím poli.
Uprostřed tohoto pole se nachází obrazovka, na které se promítají zachycené fotografie.
Hra je tvořena pouze odstíny šedé barvy, což může vyvolávat pochmurnou atmosféru,
která je čas od času narušena postavami s červenými prvky. Postavy mají
jednoduché animace vyjma konce, kde dochází k vraždění, které působí velmi
expresivně, jelikož postavy doslova explodují a krev se rozprskne po velké
části hracího pole.
Co se týče zvukové
stopy, tak ta se mění postupem ve hře z klidného zpívání ptáků na zvuky
postav, které vyjadřují svůj strach nebo vztek. Další zvukovou stopou je jakási
znělka, která se spustí při správném zachycení nějakého momentu. Při změně nálady
společnosti můžeme slyšet „pískající hračku“ v pozadí.
Žádné komentáře:
Okomentovat