Missile Command
Atari (1980). Missile Command. Arcade, Atari 2600.
Kdybychom se zeptali herních vývojářů z Atari, jak si představují studenou válku, nejspíše bychom namísto slovní odpovědi dostali Missile Command. Tento obrovsky úspěšný titul z roku 1980 patřící do Zlaté éry videoher kombinuje zoufalou snahu přežít s dobovou estetikou vojenských radarů a počítačových systémů.
Ale o co vlastně jde? Cíl hry je zdánlivě jednoduchý. Hráč se ocitá v roli velitele tří pozic protiraketové a protiletadlové obrany a s jejich pomocí ničí vlny projektilů protivníka nebo jejich nosičů. Postupně svou ošklivou hlavu v podobě chytrých zbraní a útočících satelitů začne zdvihat uvědomění, že ke zničení všech šesti měst, které jsou cílem naší srdnaté obrany, dojde nehledě na naše schopnosti a arsenál. Ten tvoří rakety, kterých ovšem máme pouze omezený počet. Další, na první pohled nepatrnou, výzvou je doba letu a rádius exploze raket, tyto elementy dále omezují hráče a akcentují tak především jeho schopnosti.
V případě zničení všech šesti měst hra končí slovy The End narozdíl od klasického Game Over. Tímto způsobem nám vývojáři ukazují, že vše je ztraceno a zničeno. Serióznější stránku této hry také podtrhuje fakt, že designer hry Dave Theurer v průběhu jejího vývoje trpěl nočními můrami o městech zpopelněných atomovým útokem.
Žádné komentáře:
Okomentovat