sobota 20. února 2010
Hráčská reflexe milostných vztahů v Mass Effectu
Ve své práci zkoumám hráčskou reflexi milostných vztahů v úspěšné RPG hře Mass Effect (ME), jejíž druhý díl vyšel letos v lednu. Téma milostných vztahů patří k často diskutovaným na hráčských internetových fórech. Fanoušci ME se sdružují na sociálních stránkách BioWaru, kde zakládají skupiny podporující jednotlivé postavičky v tom, aby vystupovali v posledním dílu trilogie Mass Effect a hráči s nimi mohli „randit“. Já se zaměřuji pouze na tato dvě dílčí témata rozsáhlé diskuze o milostném životě v Mass Effectu: 1. Je profesionální navazovat milostný vztah v ME1? 2. Podvádění lásky z ME1 v ME2 bude mít důsledky do ME3. Jaké? Dá se vůbec mluvit o podvádění?
Přestože většina hráčů ME1 se shodně na tom, že navazovat milostný vztah je neprofesionální, zároveň se shodují na tom, že je to přirozené, realistické a umožňuje to větší imerzi do hry. V ME2 většina hráčů chození s jiným partnerem (než v ME1) nepovažuje za podvádění, narozdíl od tvůrců hry, kteří takový vztah označili za podvádění.
Labels:
anotace,
BioWare,
hráčská reflexe,
láska,
Mass Effect,
milostné vztahy,
podvádění,
profesionalita,
rpg,
rps,
sci-fi
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat