sobota 19. října 2019

Warcraft 2

Warcraft 2

Blizzard Entertainment (1995), Warcraft 2 (MS-DOS)


World of Warcraft je dnes již jednou z nejklasičtějších her celé počítačové historie. Warcraft, jehož jméno v současnosti znamená 9. nejúspěšnější herní sérii vůbec, měl však své začátky zcela jiné, než na co jsme zvyklí v současné podobě nejmodernějšího pokračovaní „WoW“.

Oproti svému modernějšímu RPG (role-playing games) předchůdci se u Warcraft II jedná o real-time strategii. Hráči tudíž mají za úkol sbírat prostředky na výrobu budov a jednotek. K výrobě bojových jednotek se hráč dostává na základě výstavby technických budov a výzkumu, ke kterým je potřeba zmíněný sběr prostředků, jakými jsou například dřevo či kámen. Většina obrazovky ukazuje část území, na kterém hráč aktuálně pracuje, a pomocí takzvané „mini-mapy“ si hráč může vybrat jiné místo, na které se může podívat a pracovat. Takzvaný „fog of war“, tedy nezobrazená část zbytku mapy, zcela zakrývá všechna území, která hráč zatím neprozkoumal: terén, který byl prozkoumán, je vždy viditelný, ale nepřátelské jednotky zůstávají viditelné pouze tak dlouho, dokud zůstanou v zorném okruhu přátelské jednotky. Na tomto principu následně funguje i nástupce Warcraft 3 a spoustu dalších strategií.

Děj hry se odehrává ve středověkém prostředí s fantastickými prvky. Vždy se jedná o boj jednoho hráče proti druhému. Strana „dobra“ reprezentuje lidské obyvatele „Lordaeronu“ a jejich spřátelených ras, které čelí napadajícím jednotkám orků a nemrtvých. Hra má nejen kampaň pro jednoho hráče, který čelí armádám ovládaných počítačem, ale taktéž je možné, aby více hráčů hrálo proti sobě online v takzvaném „multiplayeru“.

Warcraft II byl komerčním hitem s globálními prodeji přes 3 milióny kopií do roku 2001; zhruba dvě třetiny se prodaly ve Spojených státech. Hra silně ovlivnila další úspěšný titul Blizzardu, futuristický StarCraft (1998), který fungoval na stejném principu ale v meziplanetárním prostředím. V roce 2002 následně přišlo pokračování Warcraft 3, které bylo nejen ve své době označováno za nejlepší strategickou hru na trhu, ale taktéž dalo platformu své online verti Dota, která započala éru nového žánru „multiplayer online battle arena“. V neposlední řadě je však důležitý vznik již zmiňovaného World of Warcraft (zkráceně WoW), které vzniklo právě v návaznosti na dějovou linii svého předchůdce, Warcraftu. Jedná se o takzvané MMO-RPG (Massively multiplayer online role-playing games) a v roce 2009 se jednalo o nejpopulárnější hru celosvětově s počtem hráčů přesahující 10 milionů.


Platformy: Microsoft Windows, DOS, MacOS, Saturn, Playstation
Rok vydání: 1995
Série: Warcraft
Žánr: Rea-time strategie
Hlavní autor (design): Ron Millar
Země výroby: USA

Žádné komentáře:

Okomentovat