neděle 20. října 2019

Super Mario Bros.

Super Mario Bros.


Nintendo (1985). Super Mario Bros. (PC, arkáda, NES, SNES, N64, GC, Wii, VC, Wii U, GB, GBC, GBA, NDS, 3DS)

Hra, kterou zná skoro každý, i když ji za každou cenu nemusel hrát. Super Mario Bros. vzniklo v 80. letech a až do roku 2009 si udrželo první pozici v žebříčku nejprodávanějších her všech dob. Celosvětově se prodalo přes 20 miliónů kopií. Hra byla vytvořena pro konzoli Nintento Entertainment System (NES), která v době vzniku Super Maria Bros. byla nejprodávanější. Od vzniku hry vyšlo mnoho nových verzí, jejichž podstata se od původní verze neliší. Hudbu pro hru vytvořil Koji Kondo.

Jedná se o hru, ve které hlavní role jsou mužské postavičky italské národnosti jménem Mario a jeho mladší bratr Luigi. Mario je oblečený v červeném tričku, modrých montérkách a na hlavě má červenou kšiltovku. Luigi je oblečený v zeleném tričku, modrých montérkách a na hlavě má zelenou kšiltovku. Podstatou hry je splňovat jednotlivé levely. Pokud se splní jejich určitý počet, hráč se dostane do nového světa Houbového království, kterých je dohromady 8. Čím více máte splněných levelů, tím se náročnost zvyšuje. Každý level je zakončený tunelem, do kterého postavička musí skočit. Mario či Luigi sbírají mince a bojují proti nepřátelům (např. želvy, medúzy) a snaží se zachránit princeznu Pech z hradu draka Browsera.

Hru jsem hrála, když jsem byla opravdu malá. Bohužel si ale nepamatuji, do kterého světa jsem se dostala. Vím ale jistě, že jsem si hru opravdu užívala, protože nebyla natolik složitá, aby to moje dětské já nepochopilo.

Platformy: PC, arkáda, NES, SNES, N64, GC, Wii, VC, Wii U, GB, GBC, GBA, NDS, 3DS, Game & Watch
Rok vydání původní verze: 1985
Série: Super Mario
Žánrové zařazení: 2D plošinová hra, arkáda
Jméno hlavního autora: Shigeru Miymoto, Takashi Tezuka
Země výroby: Japonsko

Žádné komentáře:

Okomentovat