neděle 20. října 2019

Tetris

Tetris


Alexej Pažitnov (1984). Tetris. (PC DOS 1.0).


Hra Tetris byla vyvinuta ruským počítačovým inženýrem, Alexejem Leonidovičem Pažitnovem, který pracoval na Sovětské akademii věd v Moskvě. Tetris byl inspirován autorovou oblíbenou deskovou hrou Pentominos. Název vznikl složením dvou slov, a to tetra, řecky čtyři, jelikož každý dílek v Tetrisu je složen ze 4 čtverců, a tenis, oblíbená hra Alexeje Pažitnova. Hra se stala populární a doteď ji hrají hráči po celém světě. Hra není součástí žádné významné série, avšak dočkala se mnoha předělávek.

Tetris spadá do žánru logických her. Principem hry je poskládat otáčením padající dílky tak, abychom vytvořily vodorovnou řadu. Jakmile hráč vytvoří vodorovnou řadu, řada zmizí. Čím více vytvořených řad, tím vyšší skóre. Hráč prohraje v případě, že dílky už nemají kam padat a zůstanou na vrcholu hrací plochy. Tetris je v podstatě o tom, aby hráč poskládal dílky co nejefektivněji a zbylo mu co nejméně volného prostoru. Tohoto principu si můžeme povšimnout i v každodenním životě. Například skládání nádobí do myčky, či skládání součástek motoru.

Výsledek obrázku pro tetris

Platformy, na které byla hra vyrobena: Electronika 60, Acorn Electron, Amiga, Amstrad CPC, Amstrad PCW, Android, Apple II, Apple IIgs, Atari ST, Arcade, BBC Micro, CD-i, Commodore VIC-20, Commodore 64, Ericsson T28, Ericsson T68m, FM-7, Game Boy, Game Boy Color, iOS, Mac OS, MSX, NES, PC, PC-8801, PC-9801, Series 30+, Mega Drive, Sega Dreamcast, Nintendo DS, Nintendo Switch, MS-DOS, TRS-80 CoCo, WonderSwan Color, X68000, ZX Spectrum

Rok vydání původní verze: 1984

Hlavní autor: Alexej Pažitnov

Země výroby: Rusko

Žádné komentáře:

Okomentovat