sobota 30. listopadu 2019

We Become What We Behold – Analýza Hry

Výsledek obrázku pro we become what we beholdObecné informace


Hra „We Become What We Behold“, v překladu “Stáváme se tím, co vidíme”, je autorským dílem kanadského indie open-source herního designéra a vývojáře Nickyho Case. Nicky je převážně znám pro jeho titul „Coming Out Simulator 2014“, který vydal v rámci Nar8 Game Jamu. V téže roce vydal i „Parable of the Polygons“, což je hra, která má v průběhu hraní hráči vysvětlit určitý problém, tzv. Explorable explanation. V tomto případě se jedná o segregaci lidí, která je znázorněna rozdílností čtverců a trojúhelníků, přičemž oba jsou polygony. Další hrou tohoto žánru je i mnou analyzovaná hra „We Become What We Behold“. Samotný Nicky je velice zajímavá osobnost. Nejzajímavější fakt je, že se identifikuje jako genderově neutrální. Hry publikuje na serveru Itch.io a veškeré podklady vydává v public domain pod Creative Commons Zero licencí, tudíž si každý může stáhnout ke hře kód, který nalezne v jeho repozitáři na serveru Github.com, a případně si hru předělat či upravit podle svého, včetně grafických a zvukových assetů, které i on sám z velké části využívá z public domain.

Princip hry


Samotná hra je naprogramována pro jednoduché spuštění v prohlížeči. Autor hry zmiňuje herní čas 5 minut, který je akurátní. Po stisknutí tlačítka „Play“ začne veškerá zábava. Ocitnete se uprostřed herní plochy, ve které se nachází obrazovka, pár poskakujících panáčků, tzv. “peepů”, s kruhovým či čtvercovým tvarem, kteří tvoří společnost, a jednoduchý hledáček fotoaparátu. Vaší rolí je hrát si na mediálního fotografa a zachycovat různé okamžiky, dle vašeho výběru. V průběhu hry však pochopíte, že lidé nemají zájem o pozitivní věci a z vás se tak stává bulvární novinář, který zachycuje veškeré špatnosti a ovlivňuje tak dění ve hře.

Výsledek obrázku pro we become what we beholdPříběh


I takto malá hra má svůj příběh. V tomto případě se jedná o masové ovlivnění lidí. Ze začátku nevinně fotíte panáčka, který nosí klobouk. Z této fotky se stane trend a klobouk najednou mají všichni. Poté na ploše uvidíte roztomilý zamilovaný pár. Vyfotíte je a pošlete do médií. Ti z toho ovšem udělají skandál o tom, že se tohle na veřejnosti nemá dělat a mají si najít své místo. Tím je zostudíte a oni utečou z plochy. Najednou se však na ploše objeví agresivní čtverec a tím to celé začíná. Kruhy se začínají bát, čtverce jsou stále více a více agresivní a ve výsledku se z celé herní plochy stane brutální dějiště veškerých špatností. A za vše můžete vy, respektive média. Tímto příběhem chce autor poukázat na jednoduchost manipulace skrze média. Na konci nás však čeká krásná scéna, kde můžeme vidět, že zamilovaný pár přežil.

Myšlenka hry


V této hře je tolik skrytých myšlenek, že při každém dalším hraní jich objevíte hned několik. Ta nejzásadnější je však jasná. Média a segregace lidí. Ať již genderová, či rasová. A přítomnost médií tuto segregaci ještě více prohlubuje. Média naráží na předsudky a odlišnosti, a především na špatnosti, které se ve světě dějí.

Grafické zpracování


Grafické zpracování hry je jednoduché a minimalistické. Celá hra je kreslená a pro vysvětlení problematiky naprosto ideální. Díky této charakteristice není vůbec náročná na výkon a je tu tak možnost spustit hru na téměř jakémkoliv zařízení.

Můj osobní pohled


Tato hra ve mně zajisté něco zanechala. Něco většího. Po dohrání jsem byla velice rozhozena a musím říci, že účel hry mi byl hned jasný. Každý si musíme vytvářet svůj vlastní názor. Každý se musíme na věc koukat tím naším pohledem a nebrat veškeré mediální výkřiky tolik vážně. Hru proto velice oceňuji a doporučuji každému, abychom si tyto důležitosti náležitě uvědomili a připomínali.

Žádné komentáře:

Okomentovat