středa 13. října 2010

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

New World Computing, Inc. (1995). Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest (MS DOS).



Znáte to, jste dědicem trůnu a žijete si poměrně šťastně v poklidné zemi, když tu najednou váš strýc zabije vašeho otce, a trůn tak nepřipadne vám, ale vašemu zlému bratranci Ragnarovi, před kterým pak magickým portálem musíte utéct do neznáma. Vskutku dramatický začátek příběhu, jenž bude slavit úspěch po celém světě a v budoucích letech se dočká mnohých pokračování, které změní herní průmysl jednou provždy. Ale zpět k příběhu - jste Lord Ironfist a právě jste se portálem dostali do středověkého fantasy světa jménem Enroth, který je obýván třemi pány - černokněžníkem Alamarem, čarodějnicí Lamandou a barbarem Slayerem. Je na vás, abyste tyto tři mocné nepřátele porazili a sami se tak stali králem nové země.

První díl série Heroes dal vzniknout velice funkčnímu systému, který kombinuje klasickou tahovou strategii s RPG prvky, a který se s pozdějšími díly příliš nezměnil. Ústřední roli hrají města (která jsou čtyři, stejně jako počet pánů). Ve městech rekrutujete nové jednotky, nové hrdiny, stavíte budovy, které zvyšují váš příjem, budovy, kde se můžete učit kouzlům či budovy, které zpomalí nepřítele a uchrání vaše město při jeho obléhání. Všechny tyto procesy stojí peníze či suroviny, které můžete těžit z okolních dolů a získávat ze skrytých pokladů. K dobytí dolů i objevování pokladů však potřebujete hrdinu, jenž se po herní ploše pohybuje výměnou za akční body, které představují průběh dne. Při pohybu po mapě a hledání nových dolů také narážíte na nepřátelské skupiny potulujících se jednotek či na jiné hrdiny, se kterými se musíte utkat. V tu chvíli se mapa celého světa změní v mapu bitevního pole, a jednotky vašeho hrdiny se dle vašich pokynů tah po tahu střetávají s jednotkami nepřítele. Útočná síla, obrana či rychlost každé z jednotek je určena její úrovní a zároveň úrovní vašeho hrdiny, jehož vlastní atributy se přičítají k atributům každé z jednotek. Úroveň vašeho hrdiny se zvyšuje za zkušenosti, které posbírá za každý vyhraný souboj. Mimo zvyšujících se atributů získává váš hrdina i různé vedlejší schopnosti, jako je rychlejší pohyb po mapě, silnější magie či vyšší morálka jeho vojska. K absolutnímu vítězství je nutno dobýt všechna nepřátelská města a porazit všechny nepřátelské hrdiny.

Takto komplexní herní systém byl ve svou dobu téměř převratný, není tudíž žádný div že se hra brzy dočkala dalších dvou pokračování, která zvýšila počet soupeřů ze čtyř na osm, zdůraznila význam magie a přinesla mnohem rozsáhlejší a složitější mapy. V současné době je vyvíjen již šestý díl série, který přenesl příběh do úplně jiného světa než díl první, díky pokročilé grafice a letité zkušenosti výrobců však nepochybně nabídne fantastický herní zážitek.


Platformy: MS-DOS, Windows, Mac OS, Gameboy Color

Rok vydání: 1995

Série: Heroes of Might and Magic

Žánr: Tahová Strategie, RPG

Výrobce: New World Computing

Design: Jon Van Caneghem

Země původu: USA


1 komentář:

  1. Nemyslím si, že by Heroes byli nějak extra komplexní (Warlords z téže doby byli komplexnější, stejně jako generálská série od SSI), spíš dokázali skloubit strategii a RPG a zároveň to zpřístupnit nejen hard core hráčům.

    OdpovědětVymazat