neděle 1. prosince 2019

Analýza hry: Adventures With Anxiety

Adventures With Anxiety

Hra, kterou zanalyzuji se jmenuje “Adventures with anxiety”. Vyšla v roce 2019. Tuhle atypickou hru vytvořil kanadský tvůrce her Nicky Case. Hra je volně dostupná na internetu a nemusí se za ní platit. K jeho nejznámějším hrám patří “Coming Out Simulator 2014” nebo “We Become What We Behold”. Ve svých hrách se zabývá především složitými sociálními problémy.



Tématem hry je vážná mentální porucha, která je zmíněna už v názvu, úzkost. Snaží se vysvětlit, jak úzkost funguje a jakým způsobem ovlivňuje celý život člověka a každé sebemenší rozhodnutí. Podstatou hry je čtení dialogů mezi vlkem a dívkou, proto možná někdo “Adventures With Anxiety” nebere jako klasickou hru nebo jako hru vůbec.

Hlavní hrdinkou je mladá dívka jménem Hong, která trpí úzkostí. Úzkost má podobu vlka, který se jmenuje Beebee. Hráč představuje právě úzkost. Cílem vlka je ochránit dívku před nebezpečím. Vlk považuje za nebezpečí každou maličkost, od jezení bílého pečiva po pití alkoholu. Mimo jiné pití alkoholu vlkovi ubližuje. Myslí si, že dívku chrání, ale přitom dělá úplný opak, a jenom zraňuje její city.

Hra je založena na výběru z možností. Každá možnost, která se hráči nabídne, je vždy špatná, a ani zdaleka není pozitivní. Proto je nemožné najít tu, která zasáhne člověka nejméně. Hráč si může vybrat jakým směrem příběh bude pokračovat. Příběh je složen z pěti kapitol. Podstata příběhu je pořád stejná a nezáleží, ke kterému konci dospějete. Tohle se bohužel netýká třetí kapitoly. Protože možnost, kterou si vyberete, ovlivní jestli dívka udělá nebezpečné rozhodnutí nebo ne. Pátá kapitola jsou pouze titulky. Na úplném konci hry jsou zmíněny zdroje, které vám mohou pomoct s bojem proti mentálním poruchám. Je tam i zmíněn autor hudby, která byla vytvořena speciálně pro hru. Také tam najdeme odkaz na Patreon, kde je možnost přispět autorovi. A nechybí tam ani odkaz na další hry, které vytvořil.

Příběh začíná, když dívka sama jí svůj sendvič z bílé mouky. A přijde za ní vlk, který začne zpochybňovat každé její rozhodnutí. Dívka dostane pozvání na party a rozhodne se, že ho příjme. Na party jde a potká dívku s červenými vlasy, která ji dá alkohol. Což způsobí potlačení úzkosti. Ale i přes to úzkost vyhraje a dívka z večírku uteče. Další týden se tam vrátí. Poflakuje se s ostatními lidmi na střeše. Dívka s červenými vlasy ji řekne ať skočí ze střechy do bazénu. A tady nastává důležitý okamžik. Protože když dívka skočí, tak se těžce zraní. Ale pokud ji přesvědčíš ať neskáče, tak ji zachráníš. Tak či tak pokračuješ do další kapitoly. Hra končí usmířením dívky s úzkostí.  

Celá hra je v černobílých barvách s červenými prvky. Postavy mají velice jednoduchý černobílý vzhled. Rysy těla i hlavy jsou pouze rovné čáry. Na rozdíl od lidí vlk má červenou barvu. Hra je doprovázena jednoduchou hudbou, kterou vytvořil Monplaisir. Hra je založena na konverzaci mezi dívkou a vlkem neboli úzkostí. Dialog má podobu “chatových” bublin. Na začátku je možnost si zvolit jakou rychlostí chcete, aby se text  v bublinách objevoval. Můžete to během hry změnit, pokud vám rychlost nebude vyhovovat. Je možné si zvolit jakou kapitolu si chcete zahrát. Vždy si vybíráte ze tří možností, které se ukáží ve spodní části hry. V horní části jsou dvě lišty, jedna patří dívce a druhá vlkovi. Lišty mají zpodobnit zdraví těchto jedinců. Pokaždé když jeden druhému ublíží, dochází k úbytku na zdraví. Úbytek zdraví u dívky způsobuje strach z pocitu, že není milována, strach, že ji někdo ublíží a strach, že je špatným člověkem. Po skončení každé kapitoly se vám ukáže počet a jakým strachem jste dívce ublížili. Zajímavé je, že když se Hong nachází ve společnosti lidí, vlk se změní v její kabát.



Hra velmi chytrým způsobem upozorňuje na problematiku mentálních poruch. Protože málo lidí bere právě tyto nemoci vážně a zlehčuje je. Také se mi líbí, jakým způsobem je hra zpracována, přesto že nemá podobu klasické hry. Úzkost je ve hře popsána zajímavým a zábavným způsobem. Když trpíte úzkostmi, je těžké se jich zbavit a někdo se jich ani nikdy nezbaví. Ale je důležité, aby jim člověk nepropadal a snažil se situace vyřešit a reagovat na ně s chladnou hlavou. Popřípadě vyhledat odbornou pomoc, což také tvůrce zmínil.

Žádné komentáře:

Okomentovat