neděle 1. prosince 2019

Adventures With Anxiety! - analýza hry

O autorovi
Autorem této hry je vývojář indie her kanadského původu Nicky Case, který se proslavil především díky své hře Coming Out Simulator 2014. Rovněž založil inovativní webový formát, který mísí interaktivitu, vzdělání a aktivismus - Explorable Explanations. Na tomto webu pomocí různých kreslených schémat vysvětluje teorie o sociálních a politických silách. Nicky vyvíjí hry především s tématy jako jsou LGBTQ+, vlivy médií a problémy s úzkostmi. Jeho hry jsou více než hry interaktivní příběhy. Dalšími jeho hrami jsou například The Evolution Of Trust, Pareble Of The Polygons, We Become What We Behold, ...

Adventures With Anxiety!
Úvod
Tato prohlížečová hra, vydaná tento rok, se zabývá tématem úzkosti. Je to více interaktivní příběh než hra. Toto téma je tvůrci blízké, protože sám Nicky úzkostmi trpí. Ale není to zcela pesimistická hra, Nicky Case se snaží humorným stylem ukázat hráčům této hry život s úzkostí. 
Příběh
Obsah hry je dialog mezi dívkou (Hong) a její úzkostí, která je zde ztvárněna vlkem (Beepee). Hráč, který "hraje" za úzkost musí ochránit dívku před nebezpečím. Tato rádoby ochrana dívku primárně nechrání, ale ubližuje jí.
Stále opakující se strach má tři složky: být nemilován, být špatným člověkem a být zraněn. 
V průběhu hry tedy rozhodujeme o tom, co bude vlk člověku našeptávat.
Jak autor na začátku hry informuje, měli bychom se rozhodovat takovým způsobem, který odpovídá našim osobním obavám. Ve hře se objevuje vulgární jazyk, který dělá hru více autentickou.
Ať už rozhodneme jakkoliv, jsou možné tři varianty: ponižovat člověka, souhlasit s ním, nebo nesouhlasit, podle toho se člověk buďto psychicky zhroutí, uteče a tiše trpí, nebo se rozčílí a je agresivní. 
Příběh se skládá ze čtyř kapitol. V první části na Hong čeká nebezpečí na sociálních sítích, ve druhé a třetí se nachází na party. Ve třetí kapitole možnost, kterou si vyberete, ovlivní jestli dívka udělá nebezpečné rozhodnutí nebo ne. A ve čtvrté se Hong nachází sama se svou úzkostí a snaží se udobřit. Hong svůj úzkostný strach zkrotí a naučí se společně žít a 
z vlka se symbolicky stane pes. Po dohrání se vyskytuje možnost tři typy úzkostného strach, které jsou ve hře nastíněné prodiskutovat formou dialogu člověka a vlka. Pomocí tohoto rozhovoru se nám dostává několika rad a tipů, jak psychické problémy překonávat.
Grafické zpracování
Postavy mají velice jednoduchý černobílý vzhled, kromě vlka, který je červený. Hra je doprovázena jednoduchou hudbou, kterou vytvořil Monplaisir. Hudba velmi přesně vyjadřuje úzkostné pocity. Ve hře je melancholická hudba, výkřiky atd.
Dialog mezi postavami má podobu chatových bublin. V horní části jsou dvě lišty, jedna patří dívce a druhá vlkovi. Lišty mají zpodobnit zdraví těchto jedinců. Pokaždé když jeden druhému ublíží, dochází k úbytku na zdraví. Úbytek zdraví u dívky způsobuje strach z pocitu, že není milována, strach, že ji někdo ublíží a strach, že je špatným člověkem. Po skončení každé kapitoly se vám ukáže počet a jakým strachem jste dívce ublížili. Zajímavé je, že když se Hong nachází ve společnosti lidí, vlk se změní v její kabát.
Sdělení
Úzkost je ve hře popsána zajímavým a zábavným způsobem. Je ale důležité, aby jim člověk nepropadal a snažil se situace vyřešit, popřípadě vyhledat odbornou pomoc, což také tvůrce zmínil na konci hry.
Tato hra je skvělým počinem, který spojuje zábavu a prevenci před úzkostmi. Líbí se mi, že tato hra poukazuje zrovna na toto téma, protože si myslím, že problematika mentálních poruch je často brána na lehkou váhu. Také se mi líbí, jakým způsobem je hra zpracována, především díky tomu, že to není hra v pravém slova smyslu, ale interaktivní příběh.

Žádné komentáře:

Okomentovat