pondělí 13. března 2017

Ultima IV : Quest of the Avatar



Origin Systems (1993). Ultima IV: Quest of the Avatar (Apple II) 


Série Ultima, v podstatě celoživotní dílo Richarda Garriotta, dosáhla svého vrcholu s titulem Ultima IV: Quest of the Avatar. Titul měl velký vliv na celou řadu následujících RPG her, a sám vycházel z té nejlepší tradice Dungeon & Dragons a logicky i předcházejících dílů série. Přesto však mnohé představil razantně jinak.

Předně, Quest of the Avatar se netradičně (oproti většině RPG her) neodehrává v době úpadku, barbarství a zvířecího násilí, ale v nově sjednocené zemi (která vznikla na troskách frakcí z minulých dílů) nazvané Britannia. Nenajdeme zde žádného bosse, skoro žádného protivníka. Cílem hry je získat Kodex vědění a potvrdit tak klid a rovnováhu. Hlavní hrdina Avatar také neplní úkoly za účelem materiálního zisku, ale kvůli morálním důsledkům, které z nich plynou.

Pro dnešní hráče je Quest of the Avatar leckdy téměř až nehratelný - grafika i ovládání dokáže odpudit. Jde ale také o hru, která je esencí klasického RPG - jen máloco dostanete zadarmo, nic nezjistíte sami, musíte komunikovat s NPC. A hlavně - nabízí obrovský herní svět, který můžete prozkoumat pěšky, na koni či dokonce balonem.

Datum vydání: 16. září 1985 (1990 pro NES a SMS)
Vývojář: Origin Systems
Série: Ultima
Vydavatel: Origin Systems,
Žánr: RPG
Platformy: Apple II, Amiga, Atari 800, Atari ST, Commodore 64, DOS, FM Towns, MSX2, PC-88, PC-98,
Hlavní designéři: Richard Garriott

Žádné komentáře:

Okomentovat