pondělí 13. března 2017

Prince of Persia

Brøderbund 1989, Prince of Persia (Apple II)

Probudit se v kobce perského vezíra. Mít hodinou času na to se z něj probojovat a získat srdce princezny. To nezní úplně jako hračka, že? To proto, že není. Akční adventura, která odstartovala úspěšnou sérii Prince of Persia, si hráče podmanila - i přesto, že byla pekelně těžká.

Pro únik z vězení je ve hře třeba překonat překážky nejen v podobě strážců, ale i záludných překážek a nástrah. Ze svého hraní mi utkvělo právě (velmi, velmi četné) grafické znázornění smrti - všechna ta zapíchnutí, napíchnutí, přeseknutí, pády a rozdrcení.

Designér hry Jordan Mechner použil techniky tzv. rotoscopingu, díky níž vzniká věrné zobrazení pohybu. Hráči si tak mohli vychutnat vizuálně nádherné orientální dobrodružství. Přesněji, hovořím-li o svojí zkušenosti, zážitek opakovaného, a přesto okouzlujícího umírání.

Platformy: Amiga, Amstrad CPC, Apple II, Atari ST, DOS, FM Towns, Game Boy, Game Boy Color, Game Gear, Genesis, iPad, iPhone, Macintosh, NES, Nintendo 3DS, PC-98, SAM Coupé, SEGA CD, Sharp X68000, SEGA Master System, SNES, TurboGrafx CD, Wii
Rok vydání: 1989
Herní série: Prince of Persia
Žánr: Akční adventura
Designér: Jordan Mechner

Země původu: USA

Ondřej Sliš
64472552

Žádné komentáře:

Okomentovat