pondělí 20. října 2014

Super Mario World 2: Yoshi's Island

Nintendo (1995). Super Mario World 2: Yoshi's Island. (SNES)



Super Mario World 2: Yoshi's Island klame názvem. Spojitost se Super Mario World (1990, SNES) je totiž převážně v jednom zásadním herním prvku: zatímco ve starší hře měl poprvé instalatér Mario možnost jezdit na dinosaurovi Yoshim a využít tak jeho schopnosti jako je pojídání nepřátel či dlouhé skoky vzduchem, v tomto „pokračování“ se karta obrací a hráč primárně ovládá Yoshiho, na jehož zádech se vozí Mario v zavinovačce, tedy neschopný své tradiční akrobacie a hrdinských skutků.
Hráč postupně ovládá různé dinosaury z klanu Yoshiů, kteří si předávají miminko jako štafetu, aby se mohl Mario znovu shledat s Luigim, jehož unesl zlý čaroděj Kamek a uvěznil spolu s čápem, který bratry odnášel přes moře rodičům chlapců v Houbovém království.
Yoshi má schopnost pozřít nepřátele a proměnit je ve vejce, která může tahat za sebou a házet je po jiných nepřátelích či spínačích a tajných prvcích rozmístěných po úrovni. Při přidržení tlačítka skoku zůstane nějakou dobu plachtit ve vzduchu, což napomáhá přesnosti ovládání. Při kontaktu s nepřítelem je Mario sražen z Yoshiho hřbetu a v krátkém časovém limitu musí hráč dotykem získat levitujícího Maria zpět. Po úrovních jsou rozmístěny objekty ze série Super Mario Bros., jako například cestovní trubky či mince dávající po sto sesbíraných kusech život, ale i nové, jako doupata nepřátel, u kterých lze snadno doplnit zásobu vajec. Objevuje se množství miniher, jako pexeso o životy či krátkodobá transformace ve vrták či letadélko přímo v průběhu úrovně.
Hra je unikátní v tom, že na rozdíl od ostatních plošinovek Nintenda vydaných do té doby se jí povedlo odstranit veškeré stresující faktory (časový limit u Super Mario Bros., potřeba orientace v rozsáhlých chodbách jediné velké mapy Metroidu, celkově vysoká obtížnost u Donkey Kong Country, použití správné schopnosti u Kirbyho) a zároveň zanechat hru zábavnou. Zásluhu na tom má perfektní level design, díky kterému je průzkum zákoutí úrovní vždy odměněn (nelineární postup úrovní zde funguje jiným způsobem než v Metroidu, hráč nemá pocit, že by něco ztrácel, pouze získává) a také na svou dobu neobvyklé grafické zpracování (jako by hra byla malovaná pastelem) a hudba.


Platformy: SNES, Game Boy Advance, Virtual Console (Wii, GBA Ambassador Program, Wii U)
Rok vydání: 1995
Série: Yoshi's Island
Žánr: Plošinovka
Hlavní designér: Takaši Tezuka
Země výroby: Japonsko

Žádné komentáře:

Okomentovat