středa 4. května 2016

One Night Stand

One Night Stand


Lucy Blundell (2016). One Night Stand (Windows)



„Po noci plné zábavy, vášně a alkoholu, se probouzíš daleko od domova, s mlhavými vzpomínkami na předešlou noc, navíc vedle spící nahé dívky. Kdo je ta dívka? Jak ses zde ocitl a co bude dál? Zůstaneš, abys našel odpovědi na své otázky nebo se při první příležitosti vypaříš?“






          Hra One Night Stand, vizuální román, vznikla jako příspěvek v rámci soutěže NaNoRenO 2016 a je úspěšným prvotním počinem mladé, nezávislé vývojářky a autorky Lucy Blundell. Jak sama autorka uvádí, nečekaný úspěch této hry, která je prozatím demo-verzí, ji inspiroval k vytvoření plné verze hry, jež by měla spatřit světlo světa v létě roku 2016. Je tedy patrné, že hra není, alespoň prozatím, součástí nějaké herní série. Hra je zdarma dostupná ke stažení na webových stránkách, nicméně je možné přispět vývojářům libovolnou částkou.

           Tato hra, je založena na bázi vizuálního románu, jde tedy o román ve formě počítačové hry a svou  povahou se také částečně přibližuje žánru dating sim. Určena je pro jednoho hráče, který se ocitá v kůži mladíka, a za kterého vystupuje z pohledu první osoby a sám sebe nevidí. Jak dále vyplývá z povahy vizuálního románu, jedná se o sérii obrazů a textů, mezi kterými je třeba překlikávat. Obrazy jsou převážně statické, nicméně se zde ve velké míře objevují prvky „rotoscopingu“, což je druh animace, kdy dochází k převodu např. z hrané scény do výtvarné podoby. Grafické znázornění v jemných barevných tónech je velice jednoduché a celá hra je rovněž doplněna jemnými, nerušivými zvuky (např. zvuk pořízení fotografie) a tóny, které dokreslují atmosféru prezentované situace. Lze říci, že hra v sobě skrývá i herní prvky adventury, totiž v určitých momentech je možné prozkoumávat místnost a jednotlivé předměty v ní. Co se týče principů herní mechaniky, jedná se o simulaci reálné situace.




Již samotný název je velice výmluvný a napovídá, o čem daná hra je. Probouzíte se v neznámém prostředí, v posteli vedle nahé dívky a marně se snažíte vzpomenout, co se odehrálo předešlou noc, která je jedním velkým otazníkem. Ve změti věcí rozházených po celé místnosti, která Vám není známá, se snažíte se najít mobilní telefon a kontaktovat kamaráda, aby Vám připomněl události uplynulé noci. Po několika vyměněných SMS zprávách se telefon vybíjí a během několika momentů se ocitáte tváří v tvář neznámé dívce a začínáte vést rozhovor. Herní princip je tedy velice jednoduchý, neexistují žádná závazná pravidla a Vašim úkolem je vybírat vhodné odpovědi z nabízených možností, hraní je tak ve své podstatě založeno na principu pokus-omyl. Některá rozhodnutí více či méně ovlivňují následný děj příběhu, jiná však nikoli. V takovém případě ať už zvolíte jakoukoli možnost, reakce Robin a děj bude pokaždé stejný. V určitých momentech, kdy Robin opouští místnost, je možné prozkoumávat své okolí, zjišťovat podrobné informace nebo usilovat o co nejrychlejší opuštění místnosti a ukončení hry.




Autorka uvádí, že ukrývá šest různých dějových zakončení, osobně jsem se však dostala pouze k některým. Hru je možné během hraní průběžně ukládat a vyzkoušet všechny možné způsoby řešení bez toho, aby se hra stala jen zdlouhavým a monotónním překlikáváním mezi jednotlivými obrazy. Dále pak je možné využít funkce automatického posouvání v ději a již známé pasáže přejít během krátké chvíle bez zdlouhavého klikání, neboť hra nedisponuje jasným a obecně chtěným koncem. Lákavým prvkem celého hraní může být i fakt, že není předem stanovený „konec“, a proto se hráč může opakovaně pokoušet dosáhnout různých nebo chtěných závěrů. Hráč se může přebrat několik rolí, například převzít na sebe úlohu promiskuitního jedince, jehož jediným cílem je opustit místnost a ponechat okolnosti i dívku Robin svému osudu nebo naopak v roli citově založeného mladíka usilovat o další setkání, případně také o navázání vztahu či přátelství. Je tak možné komunikovat v přátelském duchu a pokusit se o navázání nějakého vztahu, naštvat ji nebo ignorovat její otázky s cílem co nejdříve opustit místnost. Ústředním motivem se tak může stát otázka morálky jedince.
 Přípravy plné verze jsou v tuto chvíli zahalené tajemstvím, nelze předvídat, jakým směrem se bude ubírat, jaké nové možnosti se budoucím hráčům naskytnou (např. možnost výběru herní postavy). Téma je však zasazeno do situace, která není v dnešní době ojedinělou záležitostí, tedy je simulací určité situace, což možná může stát za jejím dosavadním úspěchem.





Platformy: Linux, Windows, Mac OS
Rok vydání:2016
Země výroby: Velká Británie
Hlavní designéři: Lucy Blundell, Dan Clements
Žánr: Vizuální román (visual novel)






Žádné komentáře:

Okomentovat