sobota 20. února 2010

Guild Wars - nikoliv masová, nýbrž soutěživá hra

Akční RPG Guild Wars: Factions je druhým dílem online herní série Guild Wars, jejímž autorem je americká softwarová společnost ArenaNet a distributorem jihokorejská společnost NCSoft, specializující se na online hry. Od ostatních titulů vydávaných NCSoft, které spadají do kategorie MMORPG, definované jako typ počítačové hry na hrdiny, umožňující vzájemnou interakci vysokého počtu hráčů v rámci určitého virtuálního světa, se série Guild Wars liší svým žánrem. ArenaNet se totiž v souvislosti s Guild Wars vůči tomuto termínu vyhrazuje a dává přednost vlastnímu označení CORPG (Competetive Online Role Playing Game), vycházejícímu z důrazu na soutěživost hráčů.

Cílem mé analýzy je stručně přiblížit vybrané aspekty Guild Wars: Factions, s důrazem na ty, které tuto hru definují jako CORPG, a zjistit, nakolik byl záměr ArenaNet podporovat soutěživost hráčů úspěšný. Přiblížen je také stručně i děj Factions a vizuální stylizace hry. Z analýzy vyplývá, že soutěživost hráčů podporována skutečně je. Systém titulů (např. Cartographer, Vanquisher, Party Animal)navíc motivuje hráče ve všech aspektech, které hraní online her obvykle nabízí.

Žádné komentáře:

Okomentovat